• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

How To: Overhaul the Eaton TVS 1900 Supercharger (Jaguar Land Rover) | Guzzoline Garage скачать в хорошем качестве

How To: Overhaul the Eaton TVS 1900 Supercharger (Jaguar Land Rover) | Guzzoline Garage 4 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
How To: Overhaul the Eaton TVS 1900 Supercharger (Jaguar Land Rover) | Guzzoline Garage
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: How To: Overhaul the Eaton TVS 1900 Supercharger (Jaguar Land Rover) | Guzzoline Garage в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно How To: Overhaul the Eaton TVS 1900 Supercharger (Jaguar Land Rover) | Guzzoline Garage или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон How To: Overhaul the Eaton TVS 1900 Supercharger (Jaguar Land Rover) | Guzzoline Garage в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



How To: Overhaul the Eaton TVS 1900 Supercharger (Jaguar Land Rover) | Guzzoline Garage

In this episode of Guzzoline Garage, we dive deep into the full process of overhauling the Eaton TVS 1900 Supercharger, as fitted to the 5.0L Supercharged V8 found in many Jaguar and Land Rover vehicles. This includes models like the F-Type, XKR, XJ, XF, Range Rover Sport, and others. Follow along as we strip down the unit, press in new bearings (including the rotor casing and snout), apply sealants, fit a smaller performance pulley, and clean everything meticulously before final reassembly. We also cover best practices, helpful tips, and a few lessons learned the hard way — including a bearing pressed in upside down 😬. This DIY guide includes real-world torque settings, clearance measurements, and fluid recommendations — all you need for a confident supercharger rebuild in your own garage. Subscribe to Guzzoline Garage for more in-depth builds, repairs, and performance content. This video covers: ✔️ Full teardown and inspection ✔️Oil Change ✔️Coupler/Isolator upgrade ✔️ Bearing and seal replacement ✔️ Reassembly with tips and torque specs ✔️ Common wear points and what to watch out for ✔️ Tools and parts required for the rebuild 🔧 Tools & Materials Used Hydraulic press Loctite 510 (Anaerobic sealant) RTV silicone gasket (black) Copper grease Loctite 270 (threadlocker) Depth gauge / digital caliper ScotchBrite, brake cleaner, sacrificial plywood Paramount Performance pulley Synthetic turbine oil (~150 ml) 🛠️ Torque Settings Supercharger gear casing bolts: 20 Nm Snout assembly bolts: 25 Nm Intake manifold bolts: T40 to 25 Nm Threadlock used on internal snout bolt only 📦 Parts Replaced Snout bearings (x2) Case needle-roller bearings (x2) Drive flange isolator/coupler Pulley upgrade (10% smaller) All gaskets & sealants 00:15 – Intro & Overview 01:15 – Removing the intake manifolds 02:11 – Draining supercharger oil 02:28 – Diagnosing a worn coupler 03:02 – Removing the nose cone 05:11 – Bearing inspection & shaft condition 06:58 – Coupler types explained (spring vs nylon) 08:09 – Harmonics issues with solid couplers 09:17 – Deciding to replace the snout bearings 10:04 – Removing pulley with gear puller 10:57 – Extracting snout shaft and bearings 12:27 – Bearing condition and diagnosis 13:03 – What's in the rebuild kit (£342!) 13:37 – Installing new snout bearings 20:58 – Pressing the inner bearing properly 22:01 – Rotor pack teardown begins 23:15 – Drive flange bearing rattle 24:49 – Custom puller setup success! 25:03 – Removing gear cover for oil drain 27:58 – Rotor pack removed 29:20 – Removing rotor bearings with slide hammer 30:11 – Slide hammer fails, threaded rod trick 34:47 – DIY puller works! 35:13 – Cleaning and prep for reassembly 38:15 – Pressing in rotor bearings 40:03 – Bearing orientation matters! 41:22 – Second attempt at blind bearing install 42:14 – Measuring correct bearing depth (1.4mm) 43:46 – Through-hole bearing install 47:07 – Reassembling rotor pack and casing 48:16 – RTV sealant & torque prep 51:10 – Bolt torque: 20 Nm 51:57 – Filling with new oil (150ml) 53:41 – Pulley install & tight clearance fix 55:55 – Cleaning snout casting for pulley fit 58:52 – Pressing drive flange 59:28 – Final silicone bead & seal 1:00:07 – Threadlocker, copper grease, & assembly 1:01:18 – Torqueing snout bolts (25 Nm) 1:03:22 – Final inspection & bearing success 1:04:11 – Manifolds cleaned & reattached 1:06:39 – Final bolts & torque settings 1:07:08 – Wrap-up & Outro #Jaguar #FType #LandRover #Rangerover #Eaton #TVS1900 #Supercharger #Rebuild #V8 #aj133 #DIY #CarRestoration #JaguarXKR #RangeRoverSport #FTypeR #GuzzolineGarage #service #ParamountPerformance

Comments
  • How To: Refit the Supercharger, Charge Cooler, Coolant Crossover & Air Intake | Guzzoline Garage 3 месяца назад
    How To: Refit the Supercharger, Charge Cooler, Coolant Crossover & Air Intake | Guzzoline Garage
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Perform Maintenance to Extend Life of Eaton Supercharger on Jaguar/Land Rover 4 месяца назад
    Perform Maintenance to Extend Life of Eaton Supercharger on Jaguar/Land Rover
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • How To: Fit a Symposer Delete, Crank Pulley, Charge Cooler & Air Intake Jag F-Type  Guzzoline Garage 3 месяца назад
    How To: Fit a Symposer Delete, Crank Pulley, Charge Cooler & Air Intake Jag F-Type Guzzoline Garage
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Веста 1.8: 283 ткм на отечественном масле 5w40 2 часа назад
    Веста 1.8: 283 ткм на отечественном масле 5w40
    Опубликовано: 2 часа назад
  • Eaton Front Inlet TVS Supercharger Needle Bearing Installation LSA LS9 LT4 5 лет назад
    Eaton Front Inlet TVS Supercharger Needle Bearing Installation LSA LS9 LT4
    Опубликовано: 5 лет назад
  • 500HP Jaguar Land Rover 5.0L Supercharged AJ V8 Teardown! Had to buy AND borrow tools just for this 2 года назад
    500HP Jaguar Land Rover 5.0L Supercharged AJ V8 Teardown! Had to buy AND borrow tools just for this
    Опубликовано: 2 года назад
  • Блокировка банковских карт 💳 Что происходит? || Дмитрий Потапенко* и Дмитрий Дёмушкин 4 часа назад
    Блокировка банковских карт 💳 Что происходит? || Дмитрий Потапенко* и Дмитрий Дёмушкин
    Опубликовано: 4 часа назад
  • ⚡️ Москва поставила условие Западу || Киев собирает Майдан? 8 часов назад
    ⚡️ Москва поставила условие Западу || Киев собирает Майдан?
    Опубликовано: 8 часов назад
  • Восстановление нагнетателя Jaguar: советы и рекомендации от Wraptor 1 год назад
    Восстановление нагнетателя Jaguar: советы и рекомендации от Wraptor
    Опубликовано: 1 год назад
  • One simple trick for zero orange peel in your paint 5 месяцев назад
    One simple trick for zero orange peel in your paint
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • How To: Remove the Supercharger on a 5.0 V8 Jaguar F Type and the Coolant Y Pipe (Part 1) 5 месяцев назад
    How To: Remove the Supercharger on a 5.0 V8 Jaguar F Type and the Coolant Y Pipe (Part 1)
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Западные наемники к такому не готовы: новая реальность современной войны | Крамаровский 6 часов назад
    Западные наемники к такому не готовы: новая реальность современной войны | Крамаровский
    Опубликовано: 6 часов назад
  • Jaguar - The FULL Story of What Happened 5 месяцев назад
    Jaguar - The FULL Story of What Happened
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Я КУПИЛ САМЫЙ ДЕШЁВЫЙ LVSR HEMTT НА GOV-PLANET!! ПРОДАН КАК НЕРАБОТОСПОСОБНЫЙ, МОЖЕМ ЛИ МЫ ЕГО ПО... 23 часа назад
    Я КУПИЛ САМЫЙ ДЕШЁВЫЙ LVSR HEMTT НА GOV-PLANET!! ПРОДАН КАК НЕРАБОТОСПОСОБНЫЙ, МОЖЕМ ЛИ МЫ ЕГО ПО...
    Опубликовано: 23 часа назад
  • JUNK at Just 62K Miles! Jaguar 3.0 Supercharged AJ V6 Engine Teardown 2 года назад
    JUNK at Just 62K Miles! Jaguar 3.0 Supercharged AJ V6 Engine Teardown
    Опубликовано: 2 года назад
  • Repair & Upgrade Jaguar/Land Rover Coolant Pipes:  Part 2 (Install) 2 месяца назад
    Repair & Upgrade Jaguar/Land Rover Coolant Pipes: Part 2 (Install)
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • These Cheap Plastic Parts Can Cost Jaguar Owners £10,000+ 4 месяца назад
    These Cheap Plastic Parts Can Cost Jaguar Owners £10,000+
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Началось! Майдан СКИДЫВАЕТ с должности Зеленского! РЕЗКИЙ ОТВЕТ на условия протестующих 4 часа назад
    Началось! Майдан СКИДЫВАЕТ с должности Зеленского! РЕЗКИЙ ОТВЕТ на условия протестующих
    Опубликовано: 4 часа назад
  • Coventry Climax: The Forklift Company That Dominated F1 - A History 4 месяца назад
    Coventry Climax: The Forklift Company That Dominated F1 - A History
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Самый большой ПРОРЫВ ОСЕНИ! Бросок на 10 КМ! Военные сводки 15.11.2025 4 часа назад
    Самый большой ПРОРЫВ ОСЕНИ! Бросок на 10 КМ! Военные сводки 15.11.2025
    Опубликовано: 4 часа назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5