У нас вы можете посмотреть бесплатно Asset Variation With RGB Masks | Unreal Engine 5.2 | Full Breakdown или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
A common practice in asset creation is using trim sheets and tilling textures when dealing with modular assets. A problem we run into is adding unique details to these assets. Luckily we can utilize a secondary UV channel to create masks specifically for this feature! 00:00 - Introduction 02:14 - Modelling A basic wall 06:00 - In Engine UV Editing 09:03 - Maya Second UV Channel 10:45 - Maya Exporting 11:40 - Substance Painter Import 12:35 - Substance Painting Baking Maps 13:10 - Substance Painter Mask Creation 15:35 - Substance Painter Export 15:35 - Importing into Unreal 18:55 - Material Creation 24:48 - Neat Node Trick 30:40 - Result 31:25 - Additional Controls 34:32 - Dynamic Material Instance 36:45 - Outro