• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Enter the Draken - How Sweden Built a Double Delta Masterpiece | SAAB J35 DRAKEN скачать в хорошем качестве

Enter the Draken - How Sweden Built a Double Delta Masterpiece | SAAB J35 DRAKEN 4 дня назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Enter the Draken - How Sweden Built a Double Delta Masterpiece | SAAB J35 DRAKEN
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Enter the Draken - How Sweden Built a Double Delta Masterpiece | SAAB J35 DRAKEN в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Enter the Draken - How Sweden Built a Double Delta Masterpiece | SAAB J35 DRAKEN или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Enter the Draken - How Sweden Built a Double Delta Masterpiece | SAAB J35 DRAKEN в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Enter the Draken - How Sweden Built a Double Delta Masterpiece | SAAB J35 DRAKEN

Try Odoo today and your first app is FREE for life: https://www.odoo.com/r/XGxV #saabj35draken #Fastestjet #AviationHistory #MilitaryHistory #ColdWar Who doesn't love Draken? It's a monumental masterpiece – a feat of engineering brilliance that turned Swedish ingenuity into one of the Cold War's most distinctive fighters. They weren't just about Volvos, ABBA, three-point seatbelts, and flat-pack furniture – Sweden could build fighters that made the Soviets nervous. This is Part One of Draken's story, covering how a neutral country with fewer people than London ended up designing the engineering work of art. In 1949, Sweden faced a problem: sandwiched between NATO Norway and the Soviet Union, with no allies to rely on and a recent memory of wartime supply cuts that left them nearly defenceless. The solution was to build their own supersonic interceptor—fast enough to catch Soviet bombers, capable of operating from forest highway strips, and maintainable by eighteen-year-old conscripts in the dark. What they created was the J35 Draken, powered by a radical double-delta wing that didn't exist anywhere else in the world. This is the story of how engineer Erik Bratt and his team solved the impossible requirements, how they proved the concept with a half-scale prototype that nearly killed several test pilots, and how Sweden got its first production supersonic fighters operational despite engine problems, control system issues, and fatal accidents during the learning curve. We cover the development from the 1949 requirements through the first operational variants—the engineering decisions that made the double-delta work, the prototype testing that validated the design, and the early Adams, Bertils, and Cesars that finally got Sweden's air defence into the supersonic age. Part Two will follow with the mature Mach 2 variants, export customers, Baltic intercept operations, and a revelation about Swedish pilots that rewrites Cold War aviation history. ============ CONTENTS ============ 00:00:00 - Intro 00:00:00 - Chapter 1: English Electric Canberra: Funny Looking Bird 00:00:00 - Chapter 2: English Electric Canberra: Training to Die For 00:00:00 - Chapter 3: English Electric Canberra: Setting the Records 00:00:00 - Chapter 4: English Electric Canberra: Desert Blunder (Suez) ============ CREDITS ============ I am deeply grateful and extend my heartfelt thanks to the following individuals who generously provided photos and videos for this project Anthony Seeley Andy Davy Charles E. Mac Kay Chris England Derek Heley Fergal Goodman Garry Lakin Graham Hutchinson Howard J Curtis Ian Mantel John Bennett Jon Wickenden Kev Slade Marcel Meres ======================== Sources and Channel Links: ======================== SAAB J29 Tunnan in 4K & HQ Audio    • SAAB J29 Tunnan in 4K & HQ Audio   SAAB J32 Lansen in 4K & HQ Audio    • SAAB J32 Lansen in 4K & HQ Audio   Wonkabar007    • Flame Spitting Saab Draken Jet.   Luckyplane    • Draken   2015 Finland kaukava EFKA J35 DRAKEN    • 2015 Finland kaukava EFKA J35 DRAKEN   Saab J35 Draken - Aerospace Forum Sweden 2012 HD    • Saab J35 Draken - Aerospace Forum Sweden 2...   ======================== Sources and Channel Links: ======================== 📺 Video contains brief, transformed clips All footage is used under Fair Use for the purpose of commentary, storytelling, and historical reference. No audio is used, and all clips are visually transformed. No copyright infringement intended. Original footage and recreated scenes may not be 100% accurate to the event being described but has been used for dramatic effect. This is because there may not have been original footage of a particular event available, or copyright prevents us from showing it. Our aim is to be as historically true as we can be given the materials available. “NOTWITHSTANDING THE PROVISIONS OF SECTIONS 106 AND 106A, THE FAIR USE OF A COPYRIGHTED WORK, INCLUDING SUCH USE BY REPRODUCTION IN COPIES OR PHONORECORDS OR BY ANY OTHER MEANS SPECIFIED BY THAT SECTION, FOR PURPOSES SUCH AS CRITICISM, COMMENT, NEWS REPORTING, TEACHING (INCLUDING MULTIPLE COPIES FOR CLASSROOM USE), SCHOLARSHIP, OR RESEARCH, IS NOT AN INFRINGEMENT OF COPYRIGHT.” THIS VIDEO AND OUR YOUTUBE CHANNEL IN GENERAL MAY CONTAIN CERTAIN COPYRIGHTED WORKS THAT WERE NOT SPECIFICALLY AUTHORIZED TO BE USED BY THE COPYRIGHT HOLDER(S), BUT WHICH WE BELIEVE IN GOOD FAITH ARE PROTECTED BY FEDERAL LAW AND THE FAIR USE DOCTRINE FOR ONE OR MORE OF THE REASONS NOTED ABOVE. IF YOU HAVE ANY SPECIFIC CONCERNS ABOUT THIS VIDEO OR OUR POSITION ON THE FAIR USE DEFENSE, PLEASE CONTACT US AT [email protected] SO WE CAN DISCUSS AMICABLY Hello, what you doing all the way down here. Remember to hit the like button, leave a comment and subscribe.

Comments
  • Как строили корабли для мирового господства 7 дней назад
    Как строили корабли для мирового господства
    Опубликовано: 7 дней назад
  • When a Locomotive Company Built a Legend - The English Electric Canberra 1 месяц назад
    When a Locomotive Company Built a Legend - The English Electric Canberra
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Советский кот, который поставил в тупик Запад. 3 дня назад
    Советский кот, который поставил в тупик Запад.
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Helistat: The $100 Million Experiment Destroyed in Seconds 2 дня назад
    Helistat: The $100 Million Experiment Destroyed in Seconds
    Опубликовано: 2 дня назад
  • The Insane Engineering of the P-38 Lightning 5 месяцев назад
    The Insane Engineering of the P-38 Lightning
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Onboard the P51 Mustang - full solo aerobatic display above the Alps (4K - Sound) with Eskil Amdal 4 дня назад
    Onboard the P51 Mustang - full solo aerobatic display above the Alps (4K - Sound) with Eskil Amdal
    Опубликовано: 4 дня назад
  • Japan's Other Attempt To Copy A Legendary Fighter: Mitsubishi J8M Shusui 3 дня назад
    Japan's Other Attempt To Copy A Legendary Fighter: Mitsubishi J8M Shusui
    Опубликовано: 3 дня назад
  • This Side Quest Got Completely Out of Hand 3 часа назад
    This Side Quest Got Completely Out of Hand
    Опубликовано: 3 часа назад
  • I Bought The Cheapest & Worst W12 Bentley 4 часа назад
    I Bought The Cheapest & Worst W12 Bentley
    Опубликовано: 4 часа назад
  • I Bought This 50cc Barn Find Micro Car - Can It Deliver Me Back Home? 2 дня назад
    I Bought This 50cc Barn Find Micro Car - Can It Deliver Me Back Home?
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Как американцы случайно подарили русским сверхзвуковой дрон за 400 миллионов | Lockheed D-21 2 дня назад
    Как американцы случайно подарили русским сверхзвуковой дрон за 400 миллионов | Lockheed D-21
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Первый удар: как начнется ЯДЕРНАЯ ВОЙНА? 2 дня назад
    Первый удар: как начнется ЯДЕРНАЯ ВОЙНА?
    Опубликовано: 2 дня назад
  • How Desperation Created the Unstoppable Low-Level Predator – The SEPECAT Jaguar 3 месяца назад
    How Desperation Created the Unstoppable Low-Level Predator – The SEPECAT Jaguar
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • How Britain Built An Overpowered Interceptor Unlike Anything Else - The English Electric Lightning 5 месяцев назад
    How Britain Built An Overpowered Interceptor Unlike Anything Else - The English Electric Lightning
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • SAABs Fighter Jets 3 месяца назад
    SAABs Fighter Jets
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • This Jet was So Fast the US Had to Steal One 3 дня назад
    This Jet was So Fast the US Had to Steal One
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Как СОВЕТСКИЙ реактивный лайнер смог покорить ВЕСЬ МИР? | ИЛ-62 2 дня назад
    Как СОВЕТСКИЙ реактивный лайнер смог покорить ВЕСЬ МИР? | ИЛ-62
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Compound Problems: The Innovative 3,000hp Allison V-12 That Never Flew 2 дня назад
    Compound Problems: The Innovative 3,000hp Allison V-12 That Never Flew
    Опубликовано: 2 дня назад
  • «Сейбр» против МиГ-15: конструкция, характеристики и статистика «Аллеи МиГов» 9 дней назад
    «Сейбр» против МиГ-15: конструкция, характеристики и статистика «Аллеи МиГов»
    Опубликовано: 9 дней назад
  • Итальянский самолёт-неудачник стал лучшим торпедоносцем Второй мировой и потопил десятки кораблей! 4 дня назад
    Итальянский самолёт-неудачник стал лучшим торпедоносцем Второй мировой и потопил десятки кораблей!
    Опубликовано: 4 дня назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5