• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

The Silent Killer of Engines - Carbon Buildup скачать в хорошем качестве

The Silent Killer of Engines - Carbon Buildup 6 месяцев назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
The Silent Killer of Engines - Carbon Buildup
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: The Silent Killer of Engines - Carbon Buildup в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно The Silent Killer of Engines - Carbon Buildup или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон The Silent Killer of Engines - Carbon Buildup в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



The Silent Killer of Engines - Carbon Buildup

Every day, your engine breathes in air, burns fuel, and powers your journey. But beneath the surface, something sinister is building up. A hidden threat that affects every internal combustion engine on the road today... Carbon buildup. Whether you drive a car, van, truck, bus, boat, or operate a diesel generator, this silent killer is slowly robbing your engine of its performance, power, and efficiency. In this video, we’ll uncover what carbon buildup really is, what damage it causes, the warning signs to watch for, and what you can do to protect your engine before it’s too late. What is Carbon Buildup? All fuels—whether gasoline, diesel, or LPG—contain carbon molecules. When fuel combusts inside your engine, most of it burns completely and exits through the exhaust as carbon dioxide. But not all of it. A portion of the carbon doesn’t burn entirely. It breaks down into fine black particles—carbon soot—and begins to accumulate inside your engine. Over time, this leads to the formation of thick, sticky deposits. Carbon buildup begins as a light coating. However, after thousands of kilometers and numerous cold starts, short trips, or poor-quality fuel, it forms hardened layers of soot. And it doesn’t just affect one part of the engine—it spreads. Carbon can stick to: 1. Intake valves 2. Combustion chamber walls 3. Fuel injectors 4. Pistons and rings 5. EGR valves 6. Turbochargers 7. DPF filters 8. Catalytic converters 9. Oxygen sensors It clogs your air intake, reduces airflow, disrupts combustion, and confuses sensors. Symptoms of Carbon Buildup Carbon buildup causes a chain reaction of issues, many of which you’ve probably experienced but didn’t know the real reason. Here are the most common symptoms of carbon-related problems: Check Engine Light: Carbon affects sensors, such as oxygen sensors, MAF, MAP, and EGR sensors, triggering error codes and warnings. Loss of Power: When the air intake, turbo, or combustion chamber is clogged with soot, your engine can’t breathe properly. It feels sluggish, weak, or unresponsive. Rough Idling and Hard Starts: Carbon around the valves or spark plugs can cause misfires and poor ignition, making cold starts difficult. Increased Fuel Consumption: The engine works harder to compensate for the buildup, burning more fuel to achieve the same performance. Slow Throttle Response: Your engine feels delayed or jerky because carbon buildup interferes with combustion timing and air-fuel mixture. Excessive Exhaust Smoke: Black or gray smoke from the tailpipe is a sign of incomplete combustion—often caused by clogged injectors, EGR, or dirty sensors. DPF Regeneration Failure: For diesel engines, carbon clogging the DPF leads to constant regeneration cycles, poor fuel economy, and eventual filter replacement. Overheating or Poor Cooling: Soot can restrict exhaust gas flow, increasing engine temperatures and stressing the cooling system. Engine Knocking or Pinging: Carbon hotspots inside the chamber cause uneven combustion, which can lead to damage over time. One carbon-related issue doesn’t stay isolated. When air intake is restricted, your turbocharger works harder, spinning faster and hotter to compensate. Eventually, it overheats or fails, leading to costly repairs. When the EGR valve is dirty, it gets stuck—either open or closed—causing further error codes, emission failures, and harsh drivability problems. When the DPF or catalytic converter becomes clogged, backpressure builds up, significantly reducing engine performance and increasing fuel consumption. Each of these issues is directly or indirectly caused by carbon buildup. And replacing these parts isn’t cheap. New turbocharger: $1,000–$3,000 EGR valve: $300–$700 Catalytic converter: $500–$2,000 DPF replacement: $1,500–$3,500 Injectors: $200–$500 each This is why proactive maintenance is so essential. What Causes Carbon Buildup to Accelerate? Short trips, city driving, cold starts, and dirty fuel injectors Some vehicles accumulate carbon faster than others. Here are the most common causes of accelerated carbon buildup: Short Trips & City Driving: The engine rarely reaches optimal temperature, leading to incomplete combustion. Low-Quality Fuel: Inconsistent combustion characteristics produce more unburnt carbon. Stop-and-Go Traffic: Constant deceleration and idling promote the formation of soot. Oil Leaks or Blow-by: Oil entering the combustion chamber adds more carbon to the system. Poor Maintenance: Dirty air filters, old spark plugs, and infrequent oil changes all contribute. EGR Recirculation: Recirculating exhaust gases inherently bring soot back into the intake system. Diesel engines, in particular, suffer more due to lower combustion temperatures and higher soot output. What is the Solution? For more info: https://www.carbon-cleaner.com

Comments
  • Почему в американских автомобилях используется масло 0W-20, а за рубежом в тех же двигателях — 5W... 4 недели назад
    Почему в американских автомобилях используется масло 0W-20, а за рубежом в тех же двигателях — 5W...
    Опубликовано: 4 недели назад
  • How To Clean Carbon Off Your Engine! 2 года назад
    How To Clean Carbon Off Your Engine!
    Опубликовано: 2 года назад
  • 😲 3-цилиндровый КИТАЙСКИЙ МОТОР УМЕР дважды – ВСКРЫТИЕ показало… 9 месяцев назад
    😲 3-цилиндровый КИТАЙСКИЙ МОТОР УМЕР дважды – ВСКРЫТИЕ показало…
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Декарбонизация двигателя - машина для очистки углерода ?... 1 год назад
    Декарбонизация двигателя - машина для очистки углерода ?...
    Опубликовано: 1 год назад
  • Carbon Buildup Nightmare! GM 1.6L Turbo Diesel Engine Failure 10 месяцев назад
    Carbon Buildup Nightmare! GM 1.6L Turbo Diesel Engine Failure
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • Что означает груз-100, 200, 300, 800? И мало кому известный груз-150 5 дней назад
    Что означает груз-100, 200, 300, 800? И мало кому известный груз-150
    Опубликовано: 5 дней назад
  • Can Engine Oil Help Prevent Carbon Build Up? 7 лет назад
    Can Engine Oil Help Prevent Carbon Build Up?
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Машина для жены Олега! Вручение 3 часа назад
    Машина для жены Олега! Вручение
    Опубликовано: 3 часа назад
  • По сравнению с поворотными клапанами обычные клапаны выглядят нелепо. Почему мы их не используем? 1 год назад
    По сравнению с поворотными клапанами обычные клапаны выглядят нелепо. Почему мы их не используем?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Комментарии о катастрофе самолёта Ан-22, его гражданской эксплуатации и истории аварий и катастроф 6 дней назад
    Комментарии о катастрофе самолёта Ан-22, его гражданской эксплуатации и истории аварий и катастроф
    Опубликовано: 6 дней назад
  • Как американцы случайно подарили русским сверхзвуковой дрон за 400 миллионов | Lockheed D-21 3 дня назад
    Как американцы случайно подарили русским сверхзвуковой дрон за 400 миллионов | Lockheed D-21
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Зачем подключать конденсатор параллельно диоду? Вот почему! 1 месяц назад
    Зачем подключать конденсатор параллельно диоду? Вот почему!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Необычный 4 тактный двигатель - БЕЗ КЛАПАНОВ гильза вращается Что за зверь такой ??? 5 лет назад
    Необычный 4 тактный двигатель - БЕЗ КЛАПАНОВ гильза вращается Что за зверь такой ???
    Опубликовано: 5 лет назад
  • ЧТО СКРЫЛ Роман Абрамович?УБИЙСТВА, Предательства и 150 МИЛЛИАРДОВ!История Которую БОЯТСЯ Рассказать 4 дня назад
    ЧТО СКРЫЛ Роман Абрамович?УБИЙСТВА, Предательства и 150 МИЛЛИАРДОВ!История Которую БОЯТСЯ Рассказать
    Опубликовано: 4 дня назад
  • Преддиабет: 9 симптомов, по которым тело кричит «остановись». 2 недели назад
    Преддиабет: 9 симптомов, по которым тело кричит «остановись».
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Советские Советники Были В Шоке, Когда 100 Западных Танков Остановили 1400 Т-55 На Голанских Высотах 4 дня назад
    Советские Советники Были В Шоке, Когда 100 Западных Танков Остановили 1400 Т-55 На Голанских Высотах
    Опубликовано: 4 дня назад
  • Операция по захвату Patriot: как спецназ увёз главный щит США. Трофей века. 3 дня назад
    Операция по захвату Patriot: как спецназ увёз главный щит США. Трофей века.
    Опубликовано: 3 дня назад
  • АЛЕКСАНДР ПОКРЫШКИН ПРОМЕНЯЛ МИГ-3 НА АЭРОКОБРУ И ПОТЕРЯЛ ДАР РЕЧИ ПОСЛЕ ПЕРВОГО ПОЛЁТА! 5 дней назад
    АЛЕКСАНДР ПОКРЫШКИН ПРОМЕНЯЛ МИГ-3 НА АЭРОКОБРУ И ПОТЕРЯЛ ДАР РЕЧИ ПОСЛЕ ПЕРВОГО ПОЛЁТА!
    Опубликовано: 5 дней назад
  • How to identify and fix Carbon Dioxide Deposits in Engine Compartment and Valves 7 месяцев назад
    How to identify and fix Carbon Dioxide Deposits in Engine Compartment and Valves
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • ОНИ ПОЖАЛЕЛИ, ЧТО НАПАЛИ! Ржавое корыто УНИЧТОЖИЛО немецкого монстра! 5 дней назад
    ОНИ ПОЖАЛЕЛИ, ЧТО НАПАЛИ! Ржавое корыто УНИЧТОЖИЛО немецкого монстра!
    Опубликовано: 5 дней назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5