• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

The Only Locomotive That Survived Rogers Pass Winter скачать в хорошем качестве

The Only Locomotive That Survived Rogers Pass Winter 1 день назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
The Only Locomotive That Survived Rogers Pass Winter
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: The Only Locomotive That Survived Rogers Pass Winter в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно The Only Locomotive That Survived Rogers Pass Winter или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон The Only Locomotive That Survived Rogers Pass Winter в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



The Only Locomotive That Survived Rogers Pass Winter

Winter in Rogers Pass didn't just test machines—it destroyed them. Avalanches, extreme cold, and brutal mountain conditions killed dozens of locomotives that tried to conquer this treacherous stretch of the Canadian Pacific Railway. But one machine survived: CP 226. Built in 1913, this rotary snow plow locomotive spent 40 years battling through snow drifts that could swallow buildings. When the railway abandoned Rogers Pass in 1916 and retreated into the Connaught Tunnel, most locomotives were scrapped or reassigned. But 226 was left behind—forgotten in the wilderness. Today, it sits rusting in the British Columbia forest, slowly dissolving into the landscape it once fought. This is the story of the only locomotive that outlasted Rogers Pass—not through glory, but through abandonment. 🔍 IN THIS VIDEO: The brutal reality of winter railway operations in Rogers Pass How rotary snow plows battled 40-foot snow drifts The 1910 avalanche disaster that killed 62 workers Why the Canadian Pacific Railway abandoned the mountain route The strange survival of CP 226 through industrial neglect What this forgotten machine tells us about preservation and memory 📍 LOCATION: Rogers Pass, Selkirk Mountains, British Columbia, Canada ⚙️ TECHNICAL SPECS: Locomotive: Canadian Pacific 226 (D10 Class, 2-8-0 Consolidation) Built: 1913, Canadian Locomotive Company, Kingston, Ontario Weight: 170,000 pounds Tractive Effort: 36,000 pounds Service: Rogers Pass rotary snow plow operations (1913-1920s) 🏔️ HISTORICAL CONTEXT: The original CPR line over Rogers Pass operated from 1885-1916, facing constant avalanche danger. The construction of the 5-mile Connaught Tunnel in 1916 allowed trains to bypass the worst avalanche zones, making surface snow removal equipment obsolete. This documentary explores industrial archaeology, railway heritage, and what happens when machines outlive their purpose—not through preservation, but through being overlooked. #RogersPass #CanadianPacificRailway #SteamLocomotive #AbandonedTrains #RailwayHistory #DocumentaryHistory #CanadianHistory #ForgottenHistory #IndustrialArchaeology #MountainRailway #Avalanche #RotarySnowPlow #ConaughtTunnel 📚 SOURCES & FURTHER READING: Canadian Pacific Railway Archives Rogers Pass Avalanche History (Parks Canada) "The Railway That Built a Nation" - Canadian railway history D10 Class Locomotive specifications and service records 🎬 ABOUT THIS CHANNEL: Deep-dive historical documentaries exploring forgotten stories of engineering, railways, and industrial heritage. Subscribe for cinematic storytelling that goes beyond the headlines. © All footage and narration original or licensed. Historical images from public archives and Canadian Pacific Railway historical collections.

Comments
  • 100 лет на шоссе Линкольна 8 лет назад
    100 лет на шоссе Линкольна
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Rogers Pass [Canadian Pacific's Mountain Sub] 1 год назад
    Rogers Pass [Canadian Pacific's Mountain Sub]
    Опубликовано: 1 год назад
  • 15 DANGEROUS Old Locomotive Features That No Longer Exist! 7 часов назад
    15 DANGEROUS Old Locomotive Features That No Longer Exist!
    Опубликовано: 7 часов назад
  • Почему рельсы имеют такую ​​форму? 2 года назад
    Почему рельсы имеют такую ​​форму?
    Опубликовано: 2 года назад
  • Почему железным дорогам не нужны деформационные швы 2 года назад
    Почему железным дорогам не нужны деформационные швы
    Опубликовано: 2 года назад
  • Canadian Pacific | Classic Western Movie | Randolph Scott 1 год назад
    Canadian Pacific | Classic Western Movie | Randolph Scott
    Опубликовано: 1 год назад
  • How a Steam Locomotive Works (Union Pacific 2 года назад
    How a Steam Locomotive Works (Union Pacific "Big Boy")
    Опубликовано: 2 года назад
  • No 6207 A Study in Steel 1935 13 лет назад
    No 6207 A Study in Steel 1935
    Опубликовано: 13 лет назад
  • ДНК создал Бог? Самые свежие научные данные о строении. Как работает информация для жизни организмов 1 месяц назад
    ДНК создал Бог? Самые свежие научные данные о строении. Как работает информация для жизни организмов
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Как устроена термоядерная бомба? 1 день назад
    Как устроена термоядерная бомба?
    Опубликовано: 1 день назад
  • 3 года назад
    " STAINLESS STEEL ... THE MIRACLE METAL " 1960s REPUBLIC STEEL PROMO FILM HISTORY OF STEEL 95994
    Опубликовано: 3 года назад
  • Дерзкая атака ВСУ на подводный флот России 17 часов назад
    Дерзкая атака ВСУ на подводный флот России
    Опубликовано: 17 часов назад
  • Балтийское море: самое молодое и таинственное 1 год назад
    Балтийское море: самое молодое и таинственное
    Опубликовано: 1 год назад
  • The Insane Conditions these Train Crews Face | Rocky Mountain Railroad FULL SERIES Compilation! 6 месяцев назад
    The Insane Conditions these Train Crews Face | Rocky Mountain Railroad FULL SERIES Compilation!
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • Антиетэм: Анимированная карта битвы 6 лет назад
    Антиетэм: Анимированная карта битвы
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Why Was This Plane Called the 3 дня назад
    Why Was This Plane Called the "Peashooter"? The Story of the Boeing P-26
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Гениальные уродцы: 5 странных разработок СССР, опередивших время | Советская авиация 10 часов назад
    Гениальные уродцы: 5 странных разработок СССР, опередивших время | Советская авиация
    Опубликовано: 10 часов назад
  • Мы нашли потрясающий заброшенный замок на юге Франции 1 день назад
    Мы нашли потрясающий заброшенный замок на юге Франции
    Опубликовано: 1 день назад
  • Why America's Biggest Steam Locomotives Failed Where This Canadian Beast Succeeded. 9 часов назад
    Why America's Biggest Steam Locomotives Failed Where This Canadian Beast Succeeded.
    Опубликовано: 9 часов назад
  • Из Ванкувера в Скалистые горы | Самые живописные железные дороги мира | Documentary Central 7 месяцев назад
    Из Ванкувера в Скалистые горы | Самые живописные железные дороги мира | Documentary Central
    Опубликовано: 7 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5