• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Transrapid - The Tragic End Of Germanys High-Speed Maglev Train скачать в хорошем качестве

Transrapid - The Tragic End Of Germanys High-Speed Maglev Train 2 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Transrapid - The Tragic End Of Germanys High-Speed Maglev Train
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Transrapid - The Tragic End Of Germanys High-Speed Maglev Train в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Transrapid - The Tragic End Of Germanys High-Speed Maglev Train или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Transrapid - The Tragic End Of Germanys High-Speed Maglev Train в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Transrapid - The Tragic End Of Germanys High-Speed Maglev Train

The Story of Germanys High-Speed Maglev Train The term "Transrapid" originated from the fusion of "transport" and "rapid," underscoring the system's focus on high-speed transportation. Prototyping for the Transrapid system commenced in 1969, leading to the establishment of a testing facility in Emsland, Germany, by 1987. In 1988, comprehensive plans were laid out to construct maglev tracks throughout Germany, commencing with the Hamburg – Hanover route. Collaborating with esteemed universities, Deutsche Bundesbahn declared the system technically prepared for practical implementation in 1991. The year 2002 witnessed the inaugural commercial deployment of the Transrapid system via the Shanghai Maglev Train, connecting Shanghai's swift transit network to the Shanghai Pudong International Airport, spanning approximately 30.5 km. Nevertheless, the Transrapid system had not yet been embraced for long-distance intercity routes. During the time between 1969 and 2007, a total of nine transrapid prototypes were developed. Through the application of robust electromagnets, Transrapid's maglev technology facilitated the train's elevation above the tracks, diminishing friction and enabling the train to achieve exceedingly high velocities—ultimately surpassing 500 kph in certain instances. The magnets, upon receiving an electric current, generated a magnetic field, inducing the train to rise and float above the guiding surface, sustaining a separation of approximately 10 millimeters. The core of the Transrapid system employed a linear motor, a variant of an electric motor that engenders linear movement, as opposed to the rotational motion characteristic of conventional electric motors. The stator, constituting the stationary element, was situated along the guideway, while the rotor, representing the mobile part, was affixed to the train itself. Upon energizing the stator with electric current, a mobile magnetic field materialized, interacting with the train's magnets and propelling or pulling it along the guiding path. This mechanism facilitated the attainment of high speeds accompanied by seamless acceleration and deceleration. Sadly, the Transrapid train didn't find much success in Europe, including Germany. The reason was that creating the Transrapid tracks and stations cost a lot of money. This was mostly because the special maglev technology needed special pathways and very smart control systems. Because it was so expensive, it was tough to get money to start new Transrapid projects. Also, other fast trains like the German ICE and the French TGV were already there, and they made it hard for people to choose the Transrapid. These were just as fast and good, and they cost less to build and take care of. On September 22, 2006, a Transrapid train crashed into a maintenance vehicle, killing 23 people. This accident marked the end for the Transrapid. After developing the Transrapid 9 between 2006 and 2007 the project came to an end. The test track was closed, further development stopped, and the idea of a European maglev was shelved. Source: https://bit.ly/Transrapid

Comments
  • САМЫЙ БЫСТРЫЙ ПОЕЗД ИЗ КОГДА-ЛИБО ПОСТРОЕННЫХ | ПОЛНОЕ РАССМОТРЕНИЕ ЕГО УСТРОЙСТВА 4 года назад
    САМЫЙ БЫСТРЫЙ ПОЕЗД ИЗ КОГДА-ЛИБО ПОСТРОЕННЫХ | ПОЛНОЕ РАССМОТРЕНИЕ ЕГО УСТРОЙСТВА
    Опубликовано: 4 года назад
  • Почему железным дорогам не нужны деформационные швы 2 года назад
    Почему железным дорогам не нужны деформационные швы
    Опубликовано: 2 года назад
  • Итоги работы Распадской угольной компании 1 час назад
    Итоги работы Распадской угольной компании
    Опубликовано: 1 час назад
  • EXCLUSIVE:Exploring world's first 600 km/h high-speed maglev train in China's Qingdao Трансляция закончилась 3 года назад
    EXCLUSIVE:Exploring world's first 600 km/h high-speed maglev train in China's Qingdao
    Опубликовано: Трансляция закончилась 3 года назад
  • Почему рельсы имеют такую ​​форму? 2 года назад
    Почему рельсы имеют такую ​​форму?
    Опубликовано: 2 года назад
  • Галилео 🚆 Зачем нужен поезд длиной 3 километра? 3 дня назад
    Галилео 🚆 Зачем нужен поезд длиной 3 километра?
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Magnetschwebebahn in Nürnberg: Innovativ oder 1 год назад
    Magnetschwebebahn in Nürnberg: Innovativ oder "Schnapsidee"? | quer vom BR
    Опубликовано: 1 год назад
  • Germany's forgotten HIGH SPEED TRAIN test track | Maglev Transrapid 4 года назад
    Germany's forgotten HIGH SPEED TRAIN test track | Maglev Transrapid
    Опубликовано: 4 года назад
  • The Fastest train ever built | The complete physics of it 4 года назад
    The Fastest train ever built | The complete physics of it
    Опубликовано: 4 года назад
  • Safety Complacency: The Lathen Maglev Train Disaster 2006 | Plainly Difficult Documentary 2 года назад
    Safety Complacency: The Lathen Maglev Train Disaster 2006 | Plainly Difficult Documentary
    Опубликовано: 2 года назад
  • Shanghai Transrapid Maglev January 2014 11 лет назад
    Shanghai Transrapid Maglev January 2014
    Опубликовано: 11 лет назад
  • The Jet Train Should've Changed the World 7 лет назад
    The Jet Train Should've Changed the World
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Die dunkle Geschichte des schnellsten Zuges der Welt! | Transrapid 1/4 1 год назад
    Die dunkle Geschichte des schnellsten Zuges der Welt! | Transrapid 1/4
    Опубликовано: 1 год назад
  • How Japan's Maglev Train Works 2 года назад
    How Japan's Maglev Train Works
    Опубликовано: 2 года назад
  • Срочное обращение к Путину / Регион решил отделиться 3 часа назад
    Срочное обращение к Путину / Регион решил отделиться
    Опубликовано: 3 часа назад
  • Africa's First High-Speed Rail System| Gautrain: Africa's Golden Train | Spark 4 года назад
    Africa's First High-Speed Rail System| Gautrain: Africa's Golden Train | Spark
    Опубликовано: 4 года назад
  • НОВЫЕ ПРАВА И СТС 2026: новый РАЗВОД ДПС, 55 000 000₽ за ржавчину, новые ловушки и знаки ПДД 21 час назад
    НОВЫЕ ПРАВА И СТС 2026: новый РАЗВОД ДПС, 55 000 000₽ за ржавчину, новые ловушки и знаки ПДД
    Опубликовано: 21 час назад
  • The super fast propeller powered train - Schienenzeppelin 2 года назад
    The super fast propeller powered train - Schienenzeppelin
    Опубликовано: 2 года назад
  • Maglev Passenger Service Worldwide: Explained 4 года назад
    Maglev Passenger Service Worldwide: Explained
    Опубликовано: 4 года назад
  • Как работала машина 4 года назад
    Как работала машина "Энигма"?
    Опубликовано: 4 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5