У нас вы можете посмотреть бесплатно (OUTDATED, SEE DESCRIPTION FOR NEW VERSION) Create Large Scale Oceans in Blender 2.8 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
THIS TUTORIAL HAS BEEN UPDATED FOR BLENDER 2.93. PLEASE GO HERE INSTEAD: • Large Scale Oceans in Blender with FOAM! In this tutorial you'll learn how to use the ocean modifier in Blender to generate displacement maps which can then be combined into a custom ocean shader enabling you to render large scale oceans without breaking your computer. Requirements Blender 2.80+ Links You no longer need to use the modified HDRI I created as PolyHaven now has free "Pure Sky" HDRIs. Take your pick from their selection: https://polyhaven.com/hdris/skies/pur... 0:00 Intro 1:12 Setup 2:32 First Ocean Modifier 6:04 Preview shader setup 7:00 HDR setup 10:00 Camera setup 10:55 Baking the ocean 12:38 Scene cleanup 13:21 Ocean render surface 15:04 Render settings 16:26 Subdivision and shader setup 21:32 First test render 23:07 Tiling issue 24:52 Adding flat patches with noise 27:50 Second ocean modifier 29:50 Adding second displacement to shader 33:10 Camera animation 37:30 Final render setup and compositing 40:13 Outro