• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

How Manual Transmission work (Car Part 2) Clutch - Reverse Gear - Grinding Noise скачать в хорошем качестве

How Manual Transmission work (Car Part 2) Clutch - Reverse Gear - Grinding Noise 5 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
How Manual Transmission work (Car Part 2) Clutch - Reverse Gear - Grinding Noise
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: How Manual Transmission work (Car Part 2) Clutch - Reverse Gear - Grinding Noise в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно How Manual Transmission work (Car Part 2) Clutch - Reverse Gear - Grinding Noise или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон How Manual Transmission work (Car Part 2) Clutch - Reverse Gear - Grinding Noise в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



How Manual Transmission work (Car Part 2) Clutch - Reverse Gear - Grinding Noise

• Learn more: https://jaescompany.com/elearning_art... • Find out more about our projects: https://jaescompany.com/elearning.php... • Here are some products installed by our technicians: https://jaescompany.com/catalogo_marc... JAES is a company specialized in the maintenance of industrial plants with a customer support at 360 degrees, from the technical advice to maintenance, until final delivery of the industrial spare parts. Linkedin:   / jaescompany   Facebook:   / jaescompany   Do you ever wonder why we need to change gears while we’re driving? And what is the reason why we hear that horrible grinding noise while we’re shifting gears? In this video we will explain why cars need transmission. And to do that, we will see the working principle of clutch and manual transmission. In the first part of this video we had the chance to understand the entire car ignition system. Now, we will see what we need to do, in order to drive our vehicle. Suppose that the drive stick is put in neutral, which is the stage where no gear is engaged. Before we change the gear ratio we have to press the clutch pedal on the left, all the way down. The purpose of this pedal is to control the speed of our vehicle by partially engaging the clutch plate, which is a mechanical device made of one or more friction discs pressed tightly together. This plate allows the flywheel and the crankshaft to be gradually combined or disengaged with the gearbox. When the clutch pedal is pressed in fact, the clutch diaphragm spring pulls the pressure plate away from the flywheel, thus disengaging the clutch from the engine. Now, with the clutch pedal pressed, we have to put the drive stick in this position. As we can see in this animation, the shift sleeve is sliding from the hub (which is fixed to the shaft) to the synchronizer cone of the first gear. Now that the first gear is selected, we have to release the clutch while slowly pressing down on the gas pedal in order to reconnect the engine to the gearbox and thus to move the vehicle forward. The clutch pedal plays a fundamental role in shifting gears. If we try to change gears without using it, the gear teeth can misalign with those of the shift sleeve, and the car will produce that grinding noise. But we will talk about this in a moment… Let’s focus now on the manual transmission operation. In internal combustion engine the RPM band within which the engine produces its peak torque is limited. For this reason, transmission allows us to control the speed and torque available to the drive wheels, by selecting different shift ratio for different driving conditions. Whether the car speeds up or slows down. Lower gears have higher torque in order to achieve better acceleration, but at the same time they have lower transmission speed, which is useful to start to drive from a standstill or climb a hill. On the other hand higher gears will have higher transmission speed and lower torque, which results in a decrease of acceleration, useful to travel along a straight section of the road at a constant speed. In order to change gears when the engine is running, the main shaft gears are equipped with a synchronizer cone-teeth arrangement. A synchronizer ring helps to match the speed of the gears with that of the shaft. The synchronizer ring is capable of rotating along with the hub but it is also free to slide axially. As we already said, If we try to change gears without using the clutch, the gear teeth can misalign with those of the shift sleeve, and suddently we hear that grinding noise! Without clutch in fact the flywheel is still connected to the transmission, and it supplies a strong external force to it. In this situation the synchronizers don’t have enough time to match the speed of the gears with the one of the shaft. Furthermore when we perform clutchless shifting, we are creating a large amount of unneeded wear on our synchronizers...

Comments
  • How the steering system works (Car Part 3) Rack and pinion - Power steering - Wheels and rolling 5 лет назад
    How the steering system works (Car Part 3) Rack and pinion - Power steering - Wheels and rolling
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Эксплуатация гибридной трансмиссии Toyota — 15 лет на YouTube! 1 месяц назад
    Эксплуатация гибридной трансмиссии Toyota — 15 лет на YouTube!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Объяснение работы синхронизатора 7 лет назад
    Объяснение работы синхронизатора
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Запад заговорил о победе Путина / Удар в спину Киеву 7 часов назад
    Запад заговорил о победе Путина / Удар в спину Киеву
    Опубликовано: 7 часов назад
  • Automatic → Manual 1 месяц назад
    Automatic → Manual
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • From Raw Steel to Precision Component — A Full Shop Workflow with 100yrs old technology 5 дней назад
    From Raw Steel to Precision Component — A Full Shop Workflow with 100yrs old technology
    Опубликовано: 5 дней назад
  • Вот почему Прибалтика войдёт в состав России! 16 часов назад
    Вот почему Прибалтика войдёт в состав России!
    Опубликовано: 16 часов назад
  • ВОТ ЭТО ПОВОРОТ! Такого от ТОКАЕВА В КРЕМЛЕ не ждали. КРУТИХИН разобрал ВСЕ НА ДЕТАЛИ: что ДАЛЬШЕ? 5 часов назад
    ВОТ ЭТО ПОВОРОТ! Такого от ТОКАЕВА В КРЕМЛЕ не ждали. КРУТИХИН разобрал ВСЕ НА ДЕТАЛИ: что ДАЛЬШЕ?
    Опубликовано: 5 часов назад
  • ⚡️ Удар по истребителям? || Угроза жизни президента 6 часов назад
    ⚡️ Удар по истребителям? || Угроза жизни президента
    Опубликовано: 6 часов назад
  • How a Manual Transmission and Clutch Works 3 года назад
    How a Manual Transmission and Clutch Works
    Опубликовано: 3 года назад
  • 19 часов назад
    "ЭТО НАСТОЯЩАЯ МАФИЯ" - РУБИН про то, как Россия превратилась в кормовую базу обнаглевших
    Опубликовано: 19 часов назад
  • Manual Transmission Operation 13 лет назад
    Manual Transmission Operation
    Опубликовано: 13 лет назад
  • 昭和53年式 腐り切ったJ38 ガソリン ジープを始動させる!平成15年抹消! 7 дней назад
    昭和53年式 腐り切ったJ38 ガソリン ジープを始動させる!平成15年抹消!
    Опубликовано: 7 дней назад
  • FWD vs RWD vs 4WD vs AWD What's The Difference? Which is Better? 3 года назад
    FWD vs RWD vs 4WD vs AWD What's The Difference? Which is Better?
    Опубликовано: 3 года назад
  • На чём НА САМОМ ДЕЛЕ ездил Андрей Миронов? 3 часа назад
    На чём НА САМОМ ДЕЛЕ ездил Андрей Миронов?
    Опубликовано: 3 часа назад
  • ⚡Утренний выпуск новостей 16.11.25 5 часов назад
    ⚡Утренний выпуск новостей 16.11.25
    Опубликовано: 5 часов назад
  • Полное руководство по Типам Привода: AWD vs 4x4 vs RWD vs FWD – все, что нужно знать о трансмиссии 3 месяца назад
    Полное руководство по Типам Привода: AWD vs 4x4 vs RWD vs FWD – все, что нужно знать о трансмиссии
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Секретный подарок для моли. Закрытое небо России. И Трамп заканчивает войну в Украине. 4 часа назад
    Секретный подарок для моли. Закрытое небо России. И Трамп заканчивает войну в Украине.
    Опубликовано: 4 часа назад
  • Major Accident Truck Restoration | Mechanics Bring Destroyed Truck Back to Life 23 часа назад
    Major Accident Truck Restoration | Mechanics Bring Destroyed Truck Back to Life
    Опубликовано: 23 часа назад
  • Сцепление / как оно работает? 3D-анимация 2 года назад
    Сцепление / как оно работает? 3D-анимация
    Опубликовано: 2 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5