• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

LMS 10000 Britain’s First Mainline Diesel Legend скачать в хорошем качестве

LMS 10000 Britain’s First Mainline Diesel Legend 3 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
LMS 10000 Britain’s First Mainline Diesel Legend
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: LMS 10000 Britain’s First Mainline Diesel Legend в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно LMS 10000 Britain’s First Mainline Diesel Legend или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон LMS 10000 Britain’s First Mainline Diesel Legend в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



LMS 10000 Britain’s First Mainline Diesel Legend

🚆 LMS 10000 – The Diesel Locomotive That Changed British Railways Forever! Step into a pivotal moment in British railway history as we uncover the fascinating story of the LMS 10000—the UK’s first mainline diesel-electric locomotive. Built in 1947 by the London, Midland and Scottish Railway (LMS) in partnership with English Electric, the LMS 10000 was more than just an experimental prototype—it was a revolutionary leap forward that signaled the beginning of the end for steam. With its 1,600 horsepower English Electric 16SVT diesel engine, the LMS 10000 could reach speeds of up to 93 miles per hour, offering a level of performance, efficiency, and reliability steam locomotives simply couldn’t match. Designed by H.G. Ivatt, this sleek black machine not only hauled prestigious trains like the Royal Scot, but also marked the beginning of diesel power as the future of Britain's railways. In this video, we explore: The remarkable design and engineering behind the LMS 10000 Its historic unveiling in December 1947 and debut at London Euston How it outperformed steam locomotives during its service on both the Midland and Southern regions The unique twin partnership with LMS 10001 Why the locomotive was never named, and the significance of its bold numbering How the LMS 10000 became the ancestor of all modern British diesel locomotives The story behind its scrapping in the late 1960s, despite its trailblazing legacy And most importantly—the exciting restoration project to rebuild the LMS 10000 from scratch, led by the passionate team at the Ivatt Diesel Re-creation Society Despite being scrapped over 50 years ago, LMS 10000 lives on in legend—and soon, it may live again. Dedicated volunteers and engineers are working to construct a faithful working replica, sourcing authentic parts including a 1940s-era diesel engine, bogies, and original blueprints. Their goal? To bring this engineering icon back to life for future generations to admire and experience. Whether you're a railway enthusiast, an engineering lover, a model train builder, or simply fascinated by stories of technological innovation—this is a journey you won’t want to miss. 📌 Make sure to LIKE, COMMENT, and SUBSCRIBE for more epic railway stories from Britain and beyond. Don’t forget to SHARE this video with fellow train lovers! Video Credit Mainline Diesel - LMS 10000    • Mainline Diesel - LMS 10000   #LMS10000, #RailwayHistory, #DieselLocomotive, #BritishRail, #TrainRecreation, #HGIvatt, #LocomotiveEngineering, #Railfans, #TrainRestoration, #HistoricDiesel

Comments
  • Почему железным дорогам не нужны деформационные швы 2 года назад
    Почему железным дорогам не нужны деформационные швы
    Опубликовано: 2 года назад
  • Triple Expansion Steam Engine at Kempton Steam Museum 12 дней назад
    Triple Expansion Steam Engine at Kempton Steam Museum
    Опубликовано: 12 дней назад
  • Как работает паровой двигатель 2 года назад
    Как работает паровой двигатель
    Опубликовано: 2 года назад
  • Запуск Локомотивов и Эпичные кадры. Дал дыма. 1 год назад
    Запуск Локомотивов и Эпичные кадры. Дал дыма.
    Опубликовано: 1 год назад
  • Germany's Diesel Powered Steam Engine (Kind of) - DR V 3201 4 месяца назад
    Germany's Diesel Powered Steam Engine (Kind of) - DR V 3201
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Vintage railway film - The diesel train driver, part 2 - Driving the train - 1959 5 лет назад
    Vintage railway film - The diesel train driver, part 2 - Driving the train - 1959
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Грузовой поезд (1954) 9 лет назад
    Грузовой поезд (1954)
    Опубликовано: 9 лет назад
  • How EVERY TYPE Of Diesel Locomotive Works! (Part 1) 2 года назад
    How EVERY TYPE Of Diesel Locomotive Works! (Part 1)
    Опубликовано: 2 года назад
  • T-100 Bulldozer. Стоял 15 лет. Заведётся или нет??(Will it start?) 12 дней назад
    T-100 Bulldozer. Стоял 15 лет. Заведётся или нет??(Will it start?)
    Опубликовано: 12 дней назад
  • France's Fascinating Steam-Electric Locomotive - Heilmann Locomotive 5 месяцев назад
    France's Fascinating Steam-Electric Locomotive - Heilmann Locomotive
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • 【Британские узкоколейные железные дороги】Железная дорога Фэрборн, взгляд машиниста - Часть 1 5 месяцев назад
    【Британские узкоколейные железные дороги】Железная дорога Фэрборн, взгляд машиниста - Часть 1
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • The Sounds of English Electric Diesel Locomotives 6 лет назад
    The Sounds of English Electric Diesel Locomotives
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Crazy COLD STARTING UP DIESEL LOCOMOTIVE Engines and Smoke 3 2 года назад
    Crazy COLD STARTING UP DIESEL LOCOMOTIVE Engines and Smoke 3
    Опубликовано: 2 года назад
  • Class 50 - The Love/Hate Locomotive 3 года назад
    Class 50 - The Love/Hate Locomotive
    Опубликовано: 3 года назад
  • 1974: Dingwall to Kyle of Lochalsh Railway | Breathing Space | Retro Transport | BBC Archive 3 месяца назад
    1974: Dingwall to Kyle of Lochalsh Railway | Breathing Space | Retro Transport | BBC Archive
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Для Чего РЕАЛЬНО Нужен был ГОРБ Boeing 747? 1 месяц назад
    Для Чего РЕАЛЬНО Нужен был ГОРБ Boeing 747?
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Britain's Most Powerful Diesel - HS4000 Kestrel 1 год назад
    Britain's Most Powerful Diesel - HS4000 Kestrel
    Опубликовано: 1 год назад
  • Was the LMS Coronation Class Britain’s Greatest Steam Achievement? #coronation #trainspotting #fyp 5 месяцев назад
    Was the LMS Coronation Class Britain’s Greatest Steam Achievement? #coronation #trainspotting #fyp
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • EMD 567B F-Unit Startup - CGW 116A, Hub City Heritage Railroad Days, Oelwein, IA 8/17/2025 3 месяца назад
    EMD 567B F-Unit Startup - CGW 116A, Hub City Heritage Railroad Days, Oelwein, IA 8/17/2025
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Самые распространённые  рижские радиоприёмники 3 недели назад
    Самые распространённые рижские радиоприёмники
    Опубликовано: 3 недели назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5