• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50 скачать в хорошем качестве

Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50 7 дней назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50

Why Railroads HATED EMD's 'Upgraded' SD50 Subscribe: ‪@legendarylocomotives‬ EMD's SD50 locomotive was supposed to be the ultimate upgrade to their legendary SD40-2 workhorse. Launched in May 1981 with 3,500 horsepower and cutting-edge electronics, it promised to dominate the freight industry for decades. Instead, it became one of the biggest disasters in railroad history and handed the North American locomotive market to General Electric on a silver platter. The problems started at the factory. Every single SD50 rolling off EMD's LaGrange assembly line had at least twenty-five defects during testing. Headlights that wouldn't turn on, cooling systems that overheated, electrical gremlins everywhere. Deliveries were postponed for months while EMD frantically tried to fix problems they should have caught before production even started. The core issue was that 16-645F3B engine. EMD took their proven 645E3 powerplant from the SD40-2 and cranked it from 900 RPM to 950 RPM to squeeze out an extra 500 horsepower. The engine was never designed to spin that fast. Crankshafts failed constantly, power assemblies disintegrated, and the entire locomotive vibrated itself apart. Crews reported feeling the cab shake violently, and railroads kept spare crankshafts on hand because failures were inevitable. Canadian National bought sixty SD50F cowl units and immediately had to derate them from 3,500 to 3,300 horsepower just to keep them running. Conrail ordered 135 units and watched them suffer from transition failures, overheating, and wheelslip control systems that went haywire in rain. CSX inherited 144 units from Chessie and Seaboard and spent the next two decades derating them, first to 3,200 horsepower, then all the way down to 3,000—the same output as the SD40-2 they were supposed to replace. Norfolk Southern gave up entirely and rebuilt their fleet at Juniata Shops, ripping out the troublesome 645F3B engines and replacing them with reliable 645E3C powerplants from the SD40-2 era. They literally turned SD50s back into SD40-2s because the original design was that broken. Meanwhile, GE's Dash 7 line sold over 1,100 units while EMD struggled to move 431 SD50s, even with massive discounts. For the first time in decades, GE outsold EMD, and they've held that lead ever since. The SD50 didn't just fail as a product—it destroyed EMD's fifty-year dominance of the locomotive industry. EMD rushed the SD60 into production in 1984 with a new 710G engine running at a sane 900 RPM, but the damage was done. Railroads that had been loyal EMD customers for generations started buying GE locomotives instead. Today, most SD50s are scrapped or rebuilt beyond recognition. Only one survives in original condition at the Illinois Railway Museum—a monument to what happens when you push technology too far without making sure it actually works.

Comments
  • The $2 Billion Mistake That Destroyed EMD's Railroad Empire in 1994 2 недели назад
    The $2 Billion Mistake That Destroyed EMD's Railroad Empire in 1994
    Опубликовано: 2 недели назад
  • DEADLINE — Где локомотивы умирают... — SD9, кузова GP30 и многое другое- 3 недели назад
    DEADLINE — Где локомотивы умирают... — SD9, кузова GP30 и многое другое-
    Опубликовано: 3 недели назад
  • THIS SP FILM HAS WAITED 70 YEARS FOR YOUR VIEWING PLEASURE! 10 дней назад
    THIS SP FILM HAS WAITED 70 YEARS FOR YOUR VIEWING PLEASURE!
    Опубликовано: 10 дней назад
  • Soviet AA20 - The WORST Train Ever Made! 2 месяца назад
    Soviet AA20 - The WORST Train Ever Made!
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Notch 8! Greating Sounding SD40-2's Pulling Up Grade! 6 лет назад
    Notch 8! Greating Sounding SD40-2's Pulling Up Grade!
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Why Railroads FEARED Amtrak's New Locomotive 2 дня назад
    Why Railroads FEARED Amtrak's New Locomotive
    Опубликовано: 2 дня назад
  • КОНЕЦ SD90-х? 1 год назад
    КОНЕЦ SD90-х?
    Опубликовано: 1 год назад
  • How Distributed Power Works 4 года назад
    How Distributed Power Works
    Опубликовано: 4 года назад
  • Union Pacific’s Big Boy Locomotive - World’s Largest and Most Powerful Steam Train 1 год назад
    Union Pacific’s Big Boy Locomotive - World’s Largest and Most Powerful Steam Train
    Опубликовано: 1 год назад
  • The Shark Nose Was Called 1 день назад
    The Shark Nose Was Called "Too Ugly To Sell" — Then Became The Most Popular Diesel In America
    Опубликовано: 1 день назад
  • Как СОВЕТСКИЙ реактивный лайнер смог покорить ВЕСЬ МИР? | ИЛ-62 2 дня назад
    Как СОВЕТСКИЙ реактивный лайнер смог покорить ВЕСЬ МИР? | ИЛ-62
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Синий стримлайнер, единственный нарядный паровоз Санта-Фе 9 дней назад
    Синий стримлайнер, единственный нарядный паровоз Санта-Фе
    Опубликовано: 9 дней назад
  • The GE Engine That Buried Alco for Good 2 месяца назад
    The GE Engine That Buried Alco for Good
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • История Грузовиков STUDEBAKER – от конных повозок до электричек и дизелей 2 дня назад
    История Грузовиков STUDEBAKER – от конных повозок до электричек и дизелей
    Опубликовано: 2 дня назад
  • The Rise and Fall of ALCO: How GE’s Betrayal Made EMD King 1 месяц назад
    The Rise and Fall of ALCO: How GE’s Betrayal Made EMD King
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • The EMD 567 Engine That Silenced Steam in 1938 2 месяца назад
    The EMD 567 Engine That Silenced Steam in 1938
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • The 1994 Locomotive That Killed EMD_ Rise of the AC4400CW 7 дней назад
    The 1994 Locomotive That Killed EMD_ Rise of the AC4400CW
    Опубликовано: 7 дней назад
  • This ‘$2,000 Jet’ Seduced Thousands of Pilots… Then Turned On Them 6 дней назад
    This ‘$2,000 Jet’ Seduced Thousands of Pilots… Then Turned On Them
    Опубликовано: 6 дней назад
  • Камень НЕ ГОРИТ! Чем на самом деле уничтожили Чикаго и Москву, превратив кирпич в оплавленное стекло 1 день назад
    Камень НЕ ГОРИТ! Чем на самом деле уничтожили Чикаго и Москву, превратив кирпич в оплавленное стекло
    Опубликовано: 1 день назад
  • 2 недели назад
    "SOUTHERN PACIFIC: LUMBER TRAINS AND SEMAPHORES" Full Movie
    Опубликовано: 2 недели назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5