• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Why YOU are doing car aero WRONG (Maybe) скачать в хорошем качестве

Why YOU are doing car aero WRONG (Maybe) 7 месяцев назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Why YOU are doing car aero WRONG (Maybe)
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Why YOU are doing car aero WRONG (Maybe) в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Why YOU are doing car aero WRONG (Maybe) или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Why YOU are doing car aero WRONG (Maybe) в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Why YOU are doing car aero WRONG (Maybe)

🏎️ Building a fast car? Get $400 OFF the all-inclusive VIP online course package deal: https://hpcdmy.co/vipjkfa 🔥Take the mystery out of aero and build a faster car. 50% Off Aerodynamics Fundamentals: https://hpcdmy.co/50offaerjfk We often chase engine and tuning upgrades first, but could a front splitter and rear wing be a smarter starting point for our race cars? We caught up with Kyle Forster from JKF Aero to break down how aerodynamics work in practice and how to make effective improvements at every level of motorsport. From the priorities of downforce vs drag, to choosing the right aero balance for your car's drivetrain layout, this conversation covers everything from tuft testing a club racer to CFD and F1-style development cycles, noting Kyle was an aerodynamicist for the Mercedes Formula 1 team during their hybrid era peak. Kyle explains key tuning strategies using splitters, wings, rake, and gurney flaps, plus the difference between 2D and 3D wing profiles and how things like swan neck mounts and dual elements can drastically improve efficiency and downforce. He also clarifies some common misconceptions about turbulent flow, stalling, and the practical implications of end plate design, big and small. Practical advice is given for grassroots racers, including the use of tufts or strong coast-down testing, and why stopwatch and driver feedback still matter. At the professional level, Kyle explains how CFD, wind tunnel testing, and track validation work together in a continuous development loop for professional motorsport including Formula 1 car development. So, where are the biggest gains to be had for a club racer? As you might have guessed, front splitters and rear wings. Get them on the car and develop over time from there, forgetting about flat floors and rear diffusers until further down the line is Kyles advice. Whether you're trying to gain lap time at your local time attack event or you’re part of a pro-level development team, this video gives valuable insight into how to build aero that works. To see more of Kyle’s work, check out JKF Aero at jkfaero.com or his YouTube channel ‪@KYLEENGINEERS‬. ------------------------------------ TIME STAMPS: 0:00 - Kyle - JKF Aero 0:18 - SIMPLICITY: Downforce Is Key 1:21 - Race vs Time Attack vs Track Type 1:51 - FWD vs RWD Aero Balance 3:01 - How to Make GOOD Aero Adjustments 3:52 - Wing: Angle of Attack 4:19 - Wing: Gurney Flap 4:46 - Turbulence Isn't Stalling 5:05 - Stalling and Flow Separation 5:33 - What is a Gurney Flap? 6:36 - Tuning Gurney Flaps: Size vs Span 7:12 - 3D Vs 2D Wing Profiles 9:10 - End Plates: What They Do and Why Size Matters 10:33 - End Plate Load Vs Lift Example 11:20 - Wing Profile Shape and Curvature 12:15 - Swan Neck vs Undermounts 13:29 - Dual vs Triple Element Wings 14:19 - Aero Testing at the Grassroots Level 14:45 - No Flow-vis? 14:54 - Tuft Testing (aka Sting Testing) 15:14 - Coast Down Testing 15:31 - Data Analysis & Feel 16:00 - Best Entry-Level Aero Upgrades 16:44 - What CFD? 18:03 - Why CFD is Dangerous 19:03 - Formula 1 Testing Cycle 20:15 - Kyle Engineers 20:26 - BUILD.TUNE.DRIVE ------------------------------------ 🏆 Win FREE ECUs, engine components, wiring tools, alignment setups and more. Enter now, no purchase required: https://hpcdmy.co/giveaway 🏎 Free EFI tuning lesson: https://hpcdmy.co/EFI101y 💻 How to reflash tune your stock ECU: https://hpcdmy.co/hptly ⚠️ Motorsport wiring introduction: https://hpcdmy.co/wiringlessonyt 🧑‍💻 CAD & 3D scanning lesson: https://hpcdmy.co/learnCADnow 🧰 Performance engine building basic: https://hpcdmy.co/eby 🔧 DIY align your car for the track or street: https://hpcdmy.co/aljyt 🛻 Performance diesel engine tuning, 4 free lessons: https://hpcdmy.co/essential-diesel-kn... 🕸️ Website and full course range: https://hpcdmy.co/hpa 🎤 HPA Tuned In podcast: https://hpcdmy.co/podcast 👙 Merch (HPA tees & hoodies): https://hpcdmy.co/merchy ------------------------------------ TAGS: #highperformanceacademy #buildtunedrive #jfkaero #kyleengineers #aero #aero101 #f1 #aerodynamics #splitter #wing #learndriveoptimise #learntotune #cars #motorsport #racing #boost

Comments
  • Race Car Suspension Fabrication 2 года назад
    Race Car Suspension Fabrication
    Опубликовано: 2 года назад
  • Two new aerodynamic patents on front-end car airflow 5 лет назад
    Two new aerodynamic patents on front-end car airflow
    Опубликовано: 5 лет назад
  • LEARNING SIMULATOR MODE | Fx Racer - LIVE 🔴 Трансляция закончилась 12 часов назад
    LEARNING SIMULATOR MODE | Fx Racer - LIVE 🔴
    Опубликовано: Трансляция закончилась 12 часов назад
  • 'Make or break' your race car with these pro tips. 1 год назад
    'Make or break' your race car with these pro tips.
    Опубликовано: 1 год назад
  • Простые методы ремонта вашего Aero (без вычислительной гидродинамики и аэродинамической трубы) 4 года назад
    Простые методы ремонта вашего Aero (без вычислительной гидродинамики и аэродинамической трубы)
    Опубликовано: 4 года назад
  • Rear Wings, Rear Diffusers and Rear Spoilers Explained - Motive What The Fast 5 лет назад
    Rear Wings, Rear Diffusers and Rear Spoilers Explained - Motive What The Fast
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Porsche W18! Новый Двигатель на 18 Цилиндров! Ответ Электромобилям! 2 недели назад
    Porsche W18! Новый Двигатель на 18 Цилиндров! Ответ Электромобилям!
    Опубликовано: 2 недели назад
  • 1000HP+ is useless without Aero | AMB Aero [TECH TALK] 7 лет назад
    1000HP+ is useless without Aero | AMB Aero [TECH TALK]
    Опубликовано: 7 лет назад
  • KERS Kels 350z Gets F1 DRS (Drag Reduction System) - A Deep Dive 7 месяцев назад
    KERS Kels 350z Gets F1 DRS (Drag Reduction System) - A Deep Dive
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • ANDREW BRILLIANT, Time Attack, & World's Fastest LOTUS Exige?! 1 год назад
    ANDREW BRILLIANT, Time Attack, & World's Fastest LOTUS Exige?!
    Опубликовано: 1 год назад
  • Porsche's Most Aerodynamic Car Ever! 11 месяцев назад
    Porsche's Most Aerodynamic Car Ever!
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Easy Extra Front Downforce- Just Add Splitter Tunnels! 2 года назад
    Easy Extra Front Downforce- Just Add Splitter Tunnels!
    Опубликовано: 2 года назад
  • How Do Canards/Dive Planes Work? 8 лет назад
    How Do Canards/Dive Planes Work?
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Inside the Aerodynamics of the Porsche 992 GT3 RS — CFD, DRS & Race-Car Engineering Explained! 8 месяцев назад
    Inside the Aerodynamics of the Porsche 992 GT3 RS — CFD, DRS & Race-Car Engineering Explained!
    Опубликовано: 8 месяцев назад
  • Ультимативный пол с эффектом земли для Sendycar 6 месяцев назад
    Ультимативный пол с эффектом земли для Sendycar
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • 5 советов по улучшению аэродинамики вашего автомобиля 2 года назад
    5 советов по улучшению аэродинамики вашего автомобиля
    Опубликовано: 2 года назад
  • Someone Designed The Perfect F1 Car (No Rules) 10 месяцев назад
    Someone Designed The Perfect F1 Car (No Rules)
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • Dallara Super Formula:  Fast enough to race in F1 3 недели назад
    Dallara Super Formula: Fast enough to race in F1
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Wing vs No Wing - Can a cheap aero kit produce downforce? 6 лет назад
    Wing vs No Wing - Can a cheap aero kit produce downforce?
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Splitter CFD- Small Changes, 4x the Downforce (Almost) 3 года назад
    Splitter CFD- Small Changes, 4x the Downforce (Almost)
    Опубликовано: 3 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5