У нас вы можете посмотреть бесплатно Character Body to Rigid Body 3D Physics Interaction | Godot 4 Tutorial или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
The sixth video of a series where we will build an FPS game. This video shows 2 methods of how to get your CharacterBody3D to affect and push RigidBody3Ds in your scene. Call this function on your CharacterBody3D script directly before move_and_slide(): https://gist.github.com/majikayogames... Full Playlist: • Godot FPS Tutorial GitHub Repo: https://github.com/majikayogames/Simp... All source code and included assets are licensed under the CC0/public domain license. Dot product interactive web demo used in the video: https://majikayogames.github.io/dot%2... Contents of this video: 0:00 - Intro 0:52 - Simple method using collision masks/layers 2:40 - Script method using _push_away_rigid_bodies() function 12:45 - Disabling the moving platform option may make pushing rigid bodies less glitchy 13:25 - Godot jolt alternative/improved physics engine 14:51 - Outro and final thoughts on CharacterBody3D and RigidBody3D interaction If this tutorial helped you, consider supporting the channel on Patreon or Ko-fi: / majikayogames https://ko-fi.com/majikayogames