• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Toyota 2ZZGE - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #3 скачать в хорошем качестве

Toyota 2ZZGE - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #3 5 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Toyota 2ZZGE - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #3
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Toyota 2ZZGE - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #3 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Toyota 2ZZGE - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #3 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Toyota 2ZZGE - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #3 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Toyota 2ZZGE - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #3

D4A Patreon:   / d4a   It's time for an ICONIC ENGINES episode on Toyota's rev-happy 2ZZ-GE engine. The 2zz engine started it's life in 1999, building on the base created by the 1zz-fe engine just two years before. But the engines share very little with each other. The 2zz engine is the performance variant of Toyota's zz engine series, which was made as a replacement for Toyota's very popular and successful A series of engines. The A series spawned the legendary 4age engine among others, and the 2zz can be seen as the spiritual successor to the 4age. But if we compare the 2zz-ge engine to Toyota's older performance four cylinders (2tg, 18rg, 3sge, 4age), we will see that the 2zzge is different from all of them in that it has an all aluminum engine block, compared to cast iron blocks found in the older engines. Cast iron blocks are great and almost never go wrong, and Toyota as a car manufacturer usually prefers simple, beefy, high-mileage resistant engineering solutions that are very unlikely to develop faults. Cast iron blocks are one such piece of engineering and this explain why Toyota was slower to abandon them in its four cylinders compared to many other manufacturers. But times were changing, and Toyota had to make a more modern, lighter engine, and so the zz series of engines got an all aluminum engine block. The 2zz came during an interesting time for Toyota, but one that can be described as somewhat sad for car enthusiasts. The mr2 mk2 (sw20) had turned from a turbo powered monster into a, perhaps better handling, but much tamer naturally aspirated car that was the mr2 spyder (zzw30), the legendary supra was also almost finished with it's production. The Prius hit the market in 1997 and over the next decade on so Toyota would be focused on developing the hybrid system and making it's cars cleaner and more fuel efficient. But Toyota wasn't ready to give up the sports car just yet and the 2zz engine really reflects the spirit of the times. It was fuel efficient and clean but also really sporty, fun and rev-happy. So what about the specs? When looking at the specs of the 2zz engine it's very useful to look at it side by side with the 1zz engine. The differences between the 2zz and the 1zz reveal why the 2zz performs better, makes more power and revs higher. Although, upon first glance, the engines look very similar they are in fact very different, down to their bore and stroke. The 2zz has more bore and less stroke. This means it's better at revving higher, and also has more space for bigger valves so it breathes better and makes more power. This also means key parts between the 2zz and the 1zz are not interchangeable. You definitely can't take a 2zz head and put it on a 1zz block. The differences continue in the rest of the engine. The 2zz has very light internals, forged connecting rods and light cast pistons with a special low-friction coating. The variable valve timing between the 2zz and the 1zz is also different. The 1zz engine gets a more modest version that, in essence, only affects cam phasing. The 2zzge vvtl-i system is much more advanced and affects both cam light and cam duration on both the intake and the exhaust cam. Incidentally, the 2zz was Toyota's first engine to receive the vvtl-i version of Toyota's variable valve timing technology. All of the differences between the 1zz and 2zz add up and the 2zz makes on average 50hp more than the 1zz depending on the particular engine, vehicle, market and tune. The 2zz-ge highest factory power output amounts to 190hp, while the 1zz highest stock power output is 130hp. So the 2zz makes more power than the 1zz, it also makes more torque but only marginally more, with the difference in torque being less than 10 Nm. This is of course due to the fact that the 1zz has more stroke than the 2zz engine. So what are your options when tuning a 2zz-ge engines? Well there's a bit of sad news on that one as the 2zz-ge doesn't really have a stage one. The 2zz is sort of already "tuned" from the factory and your typical bolt on mods won't really do anything, and will often result in a power loss rather than a power gain. That being said, the 2zz is a great swap into older, lighter, more analogue Toyotas. The Toyota Celica, Matrix and the Corolla were already getting heavy by the end of the 90s. A 2zz in an aw11, ae82, ae92 or even an ae86 makes sense. It's lighter yet more powerful than the older engines so the results are usually very fun! the 2zz is also a super popular swap into the mr2 spyder. But how do you get more power from the 2zz? Do what lotus did and bolt a supercharger onto it. Supercharger kits are still available for the 2zz. What about a 2zz turbo? You can do that too, but you will need new internals or a brand new engine as step one, and turboing some of the older Toyota engines is actually a bit easier. #d4a #2zzge #iconicengines

Comments
  • РЕАЛЬНО ОДНОРАЗОВЫЙ мотор Тойоты. 2ZZ-GE - минусы и плюсы 6 лет назад
    РЕАЛЬНО ОДНОРАЗОВЫЙ мотор Тойоты. 2ZZ-GE - минусы и плюсы
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Toyota 2ZZ Complete Tear Down - RIP 10 месяцев назад
    Toyota 2ZZ Complete Tear Down - RIP
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • Mazda 13B — что делает её такой великой? ЛЕГЕНДАРНЫЕ ДВИГАТЕЛИ №10 5 лет назад
    Mazda 13B — что делает её такой великой? ЛЕГЕНДАРНЫЕ ДВИГАТЕЛИ №10
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Toyota 2ZZ Engine Rebuild Time Lapse - Lotus Exige 10 месяцев назад
    Toyota 2ZZ Engine Rebuild Time Lapse - Lotus Exige
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • BMW S14 - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #6 5 лет назад
    BMW S14 - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #6
    Опубликовано: 5 лет назад
  • АСЛАНЯН: Техосмотр отменили. Воруют грузовиками. Деревянные тормоза / МАШИНЫ 20 часов назад
    АСЛАНЯН: Техосмотр отменили. Воруют грузовиками. Деревянные тормоза / МАШИНЫ
    Опубликовано: 20 часов назад
  • Toyota 3SGE 3SGTE — что делает его таким замечательным? ЛЕГЕНДАРНЫЕ ДВИГАТЕЛИ №5 5 лет назад
    Toyota 3SGE 3SGTE — что делает его таким замечательным? ЛЕГЕНДАРНЫЕ ДВИГАТЕЛИ №5
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Один из главных недостатков 2ZZ-GE 6 лет назад
    Один из главных недостатков 2ZZ-GE
    Опубликовано: 6 лет назад
  • ON THE LIMIT! 2ZZ Toyota MR2 Dancing on the Nürburgring! 10 месяцев назад
    ON THE LIMIT! 2ZZ Toyota MR2 Dancing on the Nürburgring!
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • RB26 против 2JZ | и почему RB26 более культовый — ICONIC ENGINES #16 3 года назад
    RB26 против 2JZ | и почему RB26 более культовый — ICONIC ENGINES #16
    Опубликовано: 3 года назад
  • TOYOTA CELICA 9 лет назад
    TOYOTA CELICA
    Опубликовано: 9 лет назад
  • 10 лучших двигателей Toyota всех времен 8 лет назад
    10 лучших двигателей Toyota всех времен
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Toyota Celica против Honda Accord — i-VTEC против VVTL-i 3 года назад
    Toyota Celica против Honda Accord — i-VTEC против VVTL-i
    Опубликовано: 3 года назад
  • Honda B16 - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #7 5 лет назад
    Honda B16 - What makes it GREAT? ICONIC ENGINES #7
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Почему двигатель LT даже лучше, чем LS, и может подойти вам лучше. 5 лет назад
    Почему двигатель LT даже лучше, чем LS, и может подойти вам лучше.
    Опубликовано: 5 лет назад
  • САМОЕ понятное объяснение ГРМ. Проще некуда! 1 месяц назад
    САМОЕ понятное объяснение ГРМ. Проще некуда!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Supercharging My Corolla XRS! 2 года назад
    Supercharging My Corolla XRS!
    Опубликовано: 2 года назад
  • Toyota 4AGE — что делает его таким замечательным? ЛЕГЕНДАРНЫЕ ДВИГАТЕЛИ №1 5 лет назад
    Toyota 4AGE — что делает его таким замечательным? ЛЕГЕНДАРНЫЕ ДВИГАТЕЛИ №1
    Опубликовано: 5 лет назад
  • 12 японских автомобильных двигателей, которые служат вечно 11 месяцев назад
    12 японских автомобильных двигателей, которые служат вечно
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • ГАЗ и БЕНЗИН - В чем разница горения? 1 год назад
    ГАЗ и БЕНЗИН - В чем разница горения?
    Опубликовано: 1 год назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5