• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Logic Defying V5 Engine - Honda's RC211V Explained Like Never Before скачать в хорошем качестве

Logic Defying V5 Engine - Honda's RC211V Explained Like Never Before 3 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Logic Defying V5 Engine - Honda's RC211V Explained Like Never Before
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Logic Defying V5 Engine - Honda's RC211V Explained Like Never Before в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Logic Defying V5 Engine - Honda's RC211V Explained Like Never Before или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Logic Defying V5 Engine - Honda's RC211V Explained Like Never Before в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Logic Defying V5 Engine - Honda's RC211V Explained Like Never Before

Patreon:   / d4a   Support d4a: https://driving-4-answers-shop.fourth... Official patent: https://patents.google.com/patent/US6... RC211V model: https://amzn.to/3PSE9Yv In 2002 Honda introduced the RC211V motorcycle to MotoGP, the highest level of motorcycle racing in the world. The bike was a response to the chaning rules of Moto GP and replaced Honda's previous contender, the iconic two stroke NSR500. Now the big deal about the new bike is that it's engine was something that no one had ever seen before, a V5. I mean over the decades we have been conditioned into thinking that a V engine must have an even number of cylinders, V2, V4, V6, V8, V10, V12. And Logically it makas sense....we have two banks of cylinders and both banks have the same number of cylinders which means that neither bank is generating more force than the other bank leading to a well balanced engine. The general public was so puzzled by the V5 engine, which has 3 cylinders in one bank and 2 cylinders in the other that soon rumors spread claiming that the bank with two cylinders had larger bores and larger pistons to restore balance. This of course wasn't the case, all pistons and bores are of the same size. But even to this day, many people believe that a V5 engine is impossible and would self-destruct in operation. However Honda proved this wasn't the case, not only did the engine NOT self-destruct, it revved continuously and reliably to 14.000 rpm, and it did it it's job so well that it helped Honda win three rider and four constructor world championships. In fact the bike won 48 out of 82 races, it won more than half of all the races it entered, which is an extremely impressive statistic for MotoGP and even more impressive for an engine that should self-destruct according to layman logic. How do you make a V5 work? Well the answer is pretty simple....you make it work by building an unbalanced V4 and then using the extra piston to balance things out. So how do you unbalance a V4? Well that's easy, you loose the 90 degree angle between the banks that allows the counterweights to keep things balanced. This why Honda gave their V5 an angle of 75.5 degrees between the two banks. The added bonus of this is that it makes the engine even more compact and allows the wheelbase of the motorcycle to be shorter which improves handling response. But why exactly 75.5 degrees? Why not 80 or 70 or whatever else. Well the answer to that is that 75.5 is the point at which the piston of an internal combustion engine is at or near it's maximum velocity. And why is this important? Well to understand that we have to observe the V5 engine in action. As you can see Honda's V5 is essentially a V4 with zero degrees offset between the two common crank pins, and an unpaired piston on a single crank pin between the two piston pairs. As we know the angle between the two banks is 75.5 degrees and the crank pin of the unpaired piston is offset by 104.5 degrees from the center-line of bank 1 when the engine is in this position. These angles result in the forces created by the engine canceling each other out. See video for actual detailed explanation with graphics. One more final side-point just in case someone is wondering. No, the engine called V5 by Volkswagen does not work like the one we just discussed. As far as I know the V5 in Honda's RC211V is the only one of it's kind and it was never mass produced, it was made only to compete in Moto GP. What Volkswagen calls V5 isn't really a V5, a much more appropriate name for it would be VR5, in the same fashion as their VR6 engine. Honda's V5 is a true V engine with two cylinder heads and two sets of camshafts, cam gears, etc. Volkswagen V5 is just like a VR6 but with one cylinder less, meaning that we have only I believe only 15 degrees between the banks, one cylinder head, one set of cams etc. And just like the VR6 has balance very similar to an inline 6, so too does VW's „V5“ have very similar balance to an inline 5 A special thank you to my patrons: Daniel Daniel Morgan Pepe Brian Alvarez Jack H Dave Westwood Joe C Zwoa Meda Beda Toma Marini Nelson 00:00 MotoGP champion 02:43 The role of the counterweight 04:37 The magic of a 90 degree V 07:00 Velocity and acceleration 10:42 Balancing using imbalances 15:20 Volkswagen "V5" #d4a #v5 #enginebalance

Comments
  • Honda's New V3 Electrical Compressor Engine Explained 11 месяцев назад
    Honda's New V3 Electrical Compressor Engine Explained
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • FreeValve — это не так уж и важно. Вот почему. 2 года назад
    FreeValve — это не так уж и важно. Вот почему.
    Опубликовано: 2 года назад
  • Великолепный двигатель V4 от Ducati — затмит суперкары! 1 месяц назад
    Великолепный двигатель V4 от Ducati — затмит суперкары!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • From the Outside It Looks Like a Single but Inside Four Pistons Mingle! Square Four Engine Explained 7 месяцев назад
    From the Outside It Looks Like a Single but Inside Four Pistons Mingle! Square Four Engine Explained
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • Как электростатические двигатели нарушают все правила 4 месяца назад
    Как электростатические двигатели нарушают все правила
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Как строили корабли для мирового господства 8 дней назад
    Как строили корабли для мирового господства
    Опубликовано: 8 дней назад
  • Будущее ДВС 2026: 1-Тактник, Свободный поршень, Космический-Ротор | Как это устроено? 1 месяц назад
    Будущее ДВС 2026: 1-Тактник, Свободный поршень, Космический-Ротор | Как это устроено?
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Откуда пришли КАРПАТЫ, РИГИ и ВЕРХОВИНЫ и куда они потом делись? #ПОЛНЫЙМЕТР 2 недели назад
    Откуда пришли КАРПАТЫ, РИГИ и ВЕРХОВИНЫ и куда они потом делись? #ПОЛНЫЙМЕТР
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Жидкопоршневой роторный двигатель — еще один двигатель, который меняет все? 2 года назад
    Жидкопоршневой роторный двигатель — еще один двигатель, который меняет все?
    Опубликовано: 2 года назад
  • Deep Dive: Inline 4 vs. V4 vs. Boxer 4 - What's the Difference? Engine Balance Explained in Detail 3 года назад
    Deep Dive: Inline 4 vs. V4 vs. Boxer 4 - What's the Difference? Engine Balance Explained in Detail
    Опубликовано: 3 года назад
  • Pink Floyd: Темная сторона стратокастера | Гитарный Клуб 10 месяцев назад
    Pink Floyd: Темная сторона стратокастера | Гитарный Клуб
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • Почему средневековое железо никогда не ржавело, а ваше умирает через 2 года 1 месяц назад
    Почему средневековое железо никогда не ржавело, а ваше умирает через 2 года
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • 5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick 3 месяца назад
    5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Почему выхлопные газы производят столько мощности? Объяснение, Эпизод 27 2 года назад
    Почему выхлопные газы производят столько мощности? Объяснение, Эпизод 27
    Опубликовано: 2 года назад
  • Как индустрия High End продаёт вам иллюзию звука 1 месяц назад
    Как индустрия High End продаёт вам иллюзию звука
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • 20 САМЫХ МАЛЕНЬКИХ ЛЕТАТЕЛЬНЫХ АППАРАТОВ В МИРЕ 1 год назад
    20 САМЫХ МАЛЕНЬКИХ ЛЕТАТЕЛЬНЫХ АППАРАТОВ В МИРЕ
    Опубликовано: 1 год назад
  • Двигатель Twingle Split Single используется уже 70 лет 🤯 1 год назад
    Двигатель Twingle Split Single используется уже 70 лет 🤯
    Опубликовано: 1 год назад
  • Небольшая инновация с большим эффектом — смещение цилиндра 1 год назад
    Небольшая инновация с большим эффектом — смещение цилиндра
    Опубликовано: 1 год назад
  • CROSSPLANE inline 4 EXPLAINED in detail - How the YAMAHA R1 i4 differs from all other INLINE FOURS 4 года назад
    CROSSPLANE inline 4 EXPLAINED in detail - How the YAMAHA R1 i4 differs from all other INLINE FOURS
    Опубликовано: 4 года назад
  • 1930's Opposed Piston Aero Engine Design Revived? Jumo 205 & Gemini Explained 7 месяцев назад
    1930's Opposed Piston Aero Engine Design Revived? Jumo 205 & Gemini Explained
    Опубликовано: 7 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5