• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick скачать в хорошем качестве

5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick 2 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: 5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно 5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон 5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



5 Rods, 2 Cranks and 1 Amazing Trick

Support the channel by shopping through this link: https://amzn.to/4fatbMb Patreon:   / d4a   Become a member:    / @d4a   HCE website: https://www.heartcombustionengine.com/ Patent: https://patents.google.com/patent/US2... In order to be successful, a novel engine design needs to be clever and a great way to embody cleverness is to use existing and proven technologies and then re-arrange them to achieve something that existing engines using the same technologies cannot. That’s exactly what the Heart Combustion Engine does. It uses nothing other than a conventional piston, conventional crankshafts and conventional connecting rods and with these conventional parts it does some pretty amazing things. Why is it called the heart combustion engine? I have absolutely no idea. It doesn’t look like a heart. There’s nothing in the inherent operation of the engine that looks like a heart to me, Maybe the designers of the engine have a big heart? I dont know, but the name isn’t what’s important. What’s important is what this engine can do! So let’s analyze it and let's start with the benefits! The first benefit is that as you can see the length and duration of the strokes is not the same like in a conventional four stroke. In other words this engine is a true atkinson engine because it has a combustion stroke that is longer than the compression stroke. This improves efficiency because a longer combustion stroke gives the engine more time and space to harness all the energy of the combustion and turn it into useful work. Many modern engines are capable of running Atkinson by altering the valve timing; however, by doing so they are not actually increasing the length of the combustion stroke, the combustion stroke stays the same forever and is built into the anatomy of the engine. The only thing that valve timing can do is to shorten the length of the compression stroke by closing the intake valve later, which keeps the cylinder unsealed longer, effectively reducing the time the engine spends doing the compression stroke. This improves efficiency because the engine doesn’t have to spend as much energy on compressing the air fuel mixture. But this ultimately means that valve timing-induced Atkinson improves efficiency at the expense of power and responsiveness. But the complex anatomy of the heart engine actually increases the physical length of the combustion stroke. It doesn’t just reduce the time during which the engine expels energy, it also increases the time during which the engine harnesses energy. This means that it can be designed for improved efficiency without sacrificing power and responsiveness. There are more benefits created by the funky anatomy of the heart engine and to see them we must observe the angle of the top rod, the one connected to the piston. As you can see the rod gets very sharply inclined during the intake stroke. As it does so it pulls the piston down faster and this increased piston speed leads to increased intake air velocity which then promotes better cylinder fillind and air and fuel mixing leading to improved combustion quality which positively impacts both power and efficiency. Now let’s observe the angle of the rod during combustion, as you can see the rod is nearly completely straight during almost the entire length fo the combustion stroke. This means that the rod is not trying to push the piston into the cylinder wall as it receives the might of the combustion force. This means less friction between the piston and cylinder wall which leads to improved power and efficiency and reduced cylinder wear. What I think a more appropriate name for this engine is is The Atkinson Engine Revisited With Modern Technology or 2025 Atkinson to keep it short and sweet. Because this engine shares it’s core idea with the Atkinson. Here’s the original Atkinson. As you can see it too used a complex mutli- rod anatomy to achieve four strokes within 360 degrees of rotation and it has intake and compression strokes shorter than the combustion and exhaust strokes. I do believe that this can be made reliable, but is it easy to make it reliably? It’s most certainly not. A recent, very illustrative example of how difficult it is to make novel engine anatomies reliable on a mass-produced scale is Nissan’s VC turbo engine. Nissan is a major OEM that invested insane amounts of money into developing and testing the variable compression ratio engine and ultimately they had to do a major recall of thousands of engines because of failed main bearings. 00:00 4 in 360 02:46 True Atkinson 05:37 Optimized Rod Angles 06:59 Not just a bunch of CAD 07:54 Variable Strokes 10:17 5 rods 2 cranks 14:06 Time for breathing 16:23 Scalability 17:05 Nissan VC turbo Example 18:20 Drones A special thank you to my patrons: Daniel Zwoa Meda Beda valqk Toma Marini Cole Philips Allan Mackay RePeteAndMe Sam Lutfi Cakeskull #d4a #atkinson

Comments
  • Yamaha только что запатентовала поддельный двигатель 1 месяц назад
    Yamaha только что запатентовала поддельный двигатель
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Самый умный двигатель, о котором вы никогда не слышали — Waissi Eccentric Disc 2 недели назад
    Самый умный двигатель, о котором вы никогда не слышали — Waissi Eccentric Disc
    Опубликовано: 2 недели назад
  • त्याग का अभ्यास कर लो, मोह माया का असर खत्म होजाएगा, 🙏🙏🙏 Трансляция закончилась 1 месяц назад
    त्याग का अभ्यास कर लो, मोह माया का असर खत्म होजाएगा, 🙏🙏🙏
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 месяц назад
  • ALREADY PATENTED!!! - 2 Stroke Engine with Advanced Valve System From Mazda 1 год назад
    ALREADY PATENTED!!! - 2 Stroke Engine with Advanced Valve System From Mazda
    Опубликовано: 1 год назад
  • Почему двигатели Nitro превосходят все остальные по мощности 2 года назад
    Почему двигатели Nitro превосходят все остальные по мощности
    Опубликовано: 2 года назад
  • New radial vane rotary internal combustion engine. No crank shaft, no valve system, no cam shaft. 6 дней назад
    New radial vane rotary internal combustion engine. No crank shaft, no valve system, no cam shaft.
    Опубликовано: 6 дней назад
  • Внутри истребителя Me-262 1 год назад
    Внутри истребителя Me-262
    Опубликовано: 1 год назад
  • Эти Авто НИКТО Не Покупает! А В 2026 Все Станет ЕЩЕ ХУЖЕ! 1 день назад
    Эти Авто НИКТО Не Покупает! А В 2026 Все Станет ЕЩЕ ХУЖЕ!
    Опубликовано: 1 день назад
  • Napier Nomad, the Most Complex Aero Engine Ever Made - Explained 1 месяц назад
    Napier Nomad, the Most Complex Aero Engine Ever Made - Explained
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Искусство гидроформовки — мастер-класс по изготовлению труб для двухтактных двигателей 1 месяц назад
    Искусство гидроформовки — мастер-класс по изготовлению труб для двухтактных двигателей
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • «Европа просит бесплатный газ — ответ России потряс весь Союз» 9 часов назад
    «Европа просит бесплатный газ — ответ России потряс весь Союз»
    Опубликовано: 9 часов назад
  • The Triflux Engine - Italian Mechanical Genius At Its Finest 5 месяцев назад
    The Triflux Engine - Italian Mechanical Genius At Its Finest
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Honda's New V3 Electrical Compressor Engine Explained 10 месяцев назад
    Honda's New V3 Electrical Compressor Engine Explained
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • The Engine of Our Dreams Exists. It's a Clean, Powerful, Supercharged and Rotary Valved Two Stroke 5 месяцев назад
    The Engine of Our Dreams Exists. It's a Clean, Powerful, Supercharged and Rotary Valved Two Stroke
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Самый мощный ОБВАЛ у ВСУ! Сотни трупов! Военные сводки 14.11.2025 10 часов назад
    Самый мощный ОБВАЛ у ВСУ! Сотни трупов! Военные сводки 14.11.2025
    Опубликовано: 10 часов назад
  • Twin Rod Avadi Engine - Perfect Balance in a Single Cylinder - Genius or Just Another Pipedream? 1 год назад
    Twin Rod Avadi Engine - Perfect Balance in a Single Cylinder - Genius or Just Another Pipedream?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Почему этому гениальному ракетоплану понадобился автомобильный двигатель. 1 месяц назад
    Почему этому гениальному ракетоплану понадобился автомобильный двигатель.
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • ⚡️ Удар «Кинжалами» по Киеву || Срочный вылет Зеленского из страны 14 часов назад
    ⚡️ Удар «Кинжалами» по Киеву || Срочный вылет Зеленского из страны
    Опубликовано: 14 часов назад
  • Как делают самые прочные якорные цепи в мире | by @Satisfyingtech116 1 месяц назад
    Как делают самые прочные якорные цепи в мире | by @Satisfyingtech116
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Porsche's 6-Stroke Engine Is Genius! 9 месяцев назад
    Porsche's 6-Stroke Engine Is Genius!
    Опубликовано: 9 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5