• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Deciphering genetic links between early language abilities & ADHD скачать в хорошем качестве

Deciphering genetic links between early language abilities & ADHD Трансляция закончилась 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Deciphering genetic links between early language abilities & ADHD
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Deciphering genetic links between early language abilities & ADHD в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Deciphering genetic links between early language abilities & ADHD или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Deciphering genetic links between early language abilities & ADHD в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Deciphering genetic links between early language abilities & ADHD

Each child embarks on the developmental journey of language learning that typically results in the first spoken words at about 10 to 15 months of age, with notable individual differences. These individual differences are predictive of children’s later language, reading, and learning skills, as well as neurodevelopmental conditions such as ADHD, and can be partially related to underlying genetic factors. This talk will discuss the genetic influences underlying early word production and understanding, and rapid changes in the genetic overlap with ADHD, as captured by genome-wide analyses. In short, we investigated genetic influences contributing to infant (15-18 months) and toddler (24-38 months) vocabulary size by studying 17,298 English-, Danish- or Dutch-speaking children. We also examined genetic links with later-life outcomes, including ADHD, using summary information from large independent consortia. Our research showed that multiple genetic factors contribute to vocabulary size in early life, largely related to different developmental stages of language learning. Consistently, genetic associations with later-life measures, including ADHD, varied during development. In particular, in infancy, a larger number of spoken words was genetically associated with both an increased risk for ADHD and more ADHD symptoms. However, this genetic relationship reversed in toddlerhood: there, a smaller number of understood words was associated with more ADHD symptoms. The latter is consistent with previous research showing the inverse genetic overlap between ADHD and reading difficulties. While we do not yet fully understand the underlying mechanisms, it is possible that in infancy, when children are “learning to speak”, the number of spoken words captures also speech-related processes involving motor control. In contrast, during a subsequent developmental phase where children “speak to learn”, vocabulary size is more strongly linked to cognition and may reflect both verbal and cognitive abilities. Thus, adopting a developmental perspective, these findings can provide a better understanding of early speech- and language-related processes in ADHD. Biographies Beate St Pourcain is a Senior Investigator at the Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen, the Netherlands, leading the Population Genetics of Human Communication research group. Her research aims to understand better genomic and non-genomic influences underlying children’s language, social and social-communication development, and how these processes are linked to neurodevelopmental conditions, such as ADHD. She is also an Affiliated Principal Investigator at the Donders Institute for Brain, Cognition and Behaviour, Radboud University, The Netherlands and co-chairs the Behaviour and Cognition working group within the EArly Genetics and Lifecourse Epidemiology (EAGLE) consortium as well as work within the Risk and Resilience in Developmental Diversity and Mental Health (R2D2) Consortium. Ellen Verhoef is a postdoctoral researcher at the Population Genetics of Human Communication research group, embedded within the Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen, the Netherlands. Ellen investigates the genetic underpinnings of language development, focussing on typically developing children. In addition, she is interested in genetic overlap of early-life language measures with later-life cognition and neurodevelopmental conditions, including ADHD. Ellen is a member of the Behaviour and Cognition working group within the Early Genetics and Lifecourse Epidemiology consortium (EAGLE), and part of her research is carried out under the umbrella of this consortium.

Comments
  • ADHD and Relationships: Understanding the Chaos, Embracing the Connection Трансляция закончилась 1 год назад
    ADHD and Relationships: Understanding the Chaos, Embracing the Connection
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 год назад
  • Feminine Side of ADHD Трансляция закончилась 1 год назад
    Feminine Side of ADHD
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 год назад
  • GOOD COP 2.0 Day 2: RegWatch Live 8 часов назад
    GOOD COP 2.0 Day 2: RegWatch Live
    Опубликовано: 8 часов назад
  • Три уровня аутизма, объясненные психологом 8 месяцев назад
    Три уровня аутизма, объясненные психологом
    Опубликовано: 8 месяцев назад
  • What we do and do not know about  Female ADHD, the cycle and health Трансляция закончилась 2 месяца назад
    What we do and do not know about Female ADHD, the cycle and health
    Опубликовано: Трансляция закончилась 2 месяца назад
  • Impact of Hormones on the Lives of Girls and Women with ADHD - Interview with Prof Dr Sandra Kooij 4 года назад
    Impact of Hormones on the Lives of Girls and Women with ADHD - Interview with Prof Dr Sandra Kooij
    Опубликовано: 4 года назад
  • Методы развития внимания. Татьяна Черниговская 1 год назад
    Методы развития внимания. Татьяна Черниговская
    Опубликовано: 1 год назад
  • Но что такое нейронная сеть? | Глава 1. Глубокое обучение 8 лет назад
    Но что такое нейронная сеть? | Глава 1. Глубокое обучение
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Главный из независимых. Антон Долин о кино Джима Джармуша 18 часов назад
    Главный из независимых. Антон Долин о кино Джима Джармуша
    Опубликовано: 18 часов назад
  • ДНК создал Бог? Самые свежие научные данные о строении. Как работает информация для жизни организмов 1 месяц назад
    ДНК создал Бог? Самые свежие научные данные о строении. Как работает информация для жизни организмов
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • У Аутистов ГОЛОД Мозга. Как я это исследовала на ЭРИТРОЦИТАХ 🩸 3 дня назад
    У Аутистов ГОЛОД Мозга. Как я это исследовала на ЭРИТРОЦИТАХ 🩸
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Applying the neurodiversity approach to ADHD: Exploring the lived experience of ADHD as neurodiverge Трансляция закончилась 1 месяц назад
    Applying the neurodiversity approach to ADHD: Exploring the lived experience of ADHD as neurodiverge
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 месяц назад
  • Как научиться понимать беглую английскую речь? Разбираемся вместе! 2 месяца назад
    Как научиться понимать беглую английскую речь? Разбираемся вместе!
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • ADHD Women Experts  + Professional Healthcare ADHD Group Members Трансляция закончилась 1 год назад
    ADHD Women Experts + Professional Healthcare ADHD Group Members
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 год назад
  • LLM и GPT - как работают большие языковые модели? Визуальное введение в трансформеры 1 год назад
    LLM и GPT - как работают большие языковые модели? Визуальное введение в трансформеры
    Опубликовано: 1 год назад
  • 4 Hours Chopin for Studying, Concentration & Relaxation 4 года назад
    4 Hours Chopin for Studying, Concentration & Relaxation
    Опубликовано: 4 года назад
  • Ночные пробуждения в 3–4 часа: как найти причину и вернуть глубокий сон. 2 недели назад
    Ночные пробуждения в 3–4 часа: как найти причину и вернуть глубокий сон.
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Устройство и работа мозга — курс Вячеслава Дубынина на ПостНауке 7 лет назад
    Устройство и работа мозга — курс Вячеслава Дубынина на ПостНауке
    Опубликовано: 7 лет назад
  • The MOST Up-to-Date ADHD & Women's Health Research with Professor Sandra Kooij 1 год назад
    The MOST Up-to-Date ADHD & Women's Health Research with Professor Sandra Kooij
    Опубликовано: 1 год назад
  • Мозг и чтение. Татьяна Черниговская. Часть 1 4 года назад
    Мозг и чтение. Татьяна Черниговская. Часть 1
    Опубликовано: 4 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5