• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Cylinder Offset Changes Everything скачать в хорошем качестве

Cylinder Offset Changes Everything 2 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Cylinder Offset Changes Everything
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Cylinder Offset Changes Everything в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Cylinder Offset Changes Everything или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Cylinder Offset Changes Everything в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Cylinder Offset Changes Everything

Let's imagine two engines made from the same parts. They have the same crankshaft, the same piston, the same wrist pin and the same connecting rod. The only difference between them is that this engine has the cylinder center offset from the crankshaft center whereas in this engine they are perfectly aligned. If you observe these two engines in rotation you can see that they do the same thing. The crankshaft rotates, the piston reciprocates, the rod does it’s own thing. However this is nothing other than a superficial illusion, because this little offset actually changes everything. Despite being made from the same parts these two engines are fundamentally different. The cylinder offset impacts power and efficiency as well as engine size, it dramatically influences engine balance and it disrupts the length and duration of the piston strokes. And in this video we will explain how and why all of this happens and why many recent engines employ an offset cylinder configuration. We will start simple and then gradually increase the level of mind-bogglingness until you get completely sick and disgusted of looking at these two engines and close this video. Let’s see how long you can last. So let’s start easy. Heres’ the first fact: The offset cylinder engine makes more power and is more efficient. Why? Let’s imagine that both pistons are just a bit past the start of the combustion event So we have combustion pressure building inside the chamber resulting in massive forces pushing down on the piston. But the piston is obviously connected to the crankshaft via a wrist pin which means that the piston also pushes down on the rod and then the rod pushes down on the crankshaft. The problem lies in the fact that the rod is inclined at a certain angle. The downward force exerted on the rod is directed at the small end of the rod, meaning that this force is actually trying to spin the rod or flip it over if you will. As the rod tries to flip over it ends up pushing the piston against the cylinder wall which increases friction. The sharper the angle of the rod the harder the rod pushes the piston into the cylinder wall and the greater the friction. As you can see the offset cylinder allows us to noticeably reduce the angle of the rod which reduces friction. Reduced friction means that less of the energy generated by the engine gets wasted on friction which means that there’s more available to be converted into usable work a.k.a power. Next up let’s talk about size. Yamaha on their website claim that an offset cylinder engine is more compact. Now this isn’t a lie per se, but this statement is only true under certain conditions. As you can see in our example both engines are of the same size. In fact the offset actually makes this engine wider overall. So why did Yamaha say this? Well they said it because the only other way to reduce cylinder friction is to make the connecting rod longer. As you can see if we make a zero offset engine with a longer rod the resulting rod angle ends up being noticeably reduced which leads to reduced friction, however the a longer rod obviously leads to a much taller engine. So basically what Yamaha is trying to say is that a zero cylinder offset engine can’t have reduced friction without being taller because of its increased rod length. So the offset cylinder engine is only more compact than when compared against a zero offset engine with a longer rod. Now let’s address something that you have probably already noticed. The offset cylinder engine obviously has a longer stroke. How is this possible if the crankshaft is the same? As we know, an engine’s stroke or the distance the piston travels from top dead center to bottom dead center is determined by the length of the crankshaft throw or the distance between the center of the main journal and the rod journal. This distance is what determines the diameter of the imaginary circle drawn by the crankshaft during rotation and the distance between these two points on the circle ends up being the stroke of the piston. On the offset engine bottom dead center is here. As you can see the line which connects the crankshaft with the piston is obviously longer in the case of the offset engine because this line is at an angle. Now what connects the piston to the crankshaft is obviously the connecting rod which means that in order to retain the same stroke the offset engine would have to employ a longer rod. If you keep the rod length the same it means that this line is forced to become shorter which pulls down the piston an additional distance which increases stroke. 00:00 Power and efficiency 03:31 Stroke length 05:35 Unequal strokes 15:06 Balance A special thank you to my patrons: Daniel Pepe Brian Alvarez Peter Della Flora Dave Westwood Joe C Zwoa Meda Beda Toma Marini Cole Philips #d4a #cylinderoffset #enginebalance

Comments
  • Почему двигатели Nitro превосходят все остальные по мощности 2 года назад
    Почему двигатели Nitro превосходят все остальные по мощности
    Опубликовано: 2 года назад
  • We make square-section pistons - will they work? 3 месяца назад
    We make square-section pistons - will they work?
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Let's Settle This. Bore vs Stroke - It's Not That Simple 1 год назад
    Let's Settle This. Bore vs Stroke - It's Not That Simple
    Опубликовано: 1 год назад
  • Honda's New V3 Electrical Compressor Engine Explained 10 месяцев назад
    Honda's New V3 Electrical Compressor Engine Explained
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • 5 Golden rules for cylinder head porting
    5 Golden rules for cylinder head porting
    Опубликовано:
  • Искусство гидроформовки — мастер-класс по изготовлению труб для двухтактных двигателей 1 месяц назад
    Искусство гидроформовки — мастер-класс по изготовлению труб для двухтактных двигателей
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • ⚡️ Удар «Кинжалами» по Киеву || Срочный вылет Зеленского из страны 17 часов назад
    ⚡️ Удар «Кинжалами» по Киеву || Срочный вылет Зеленского из страны
    Опубликовано: 17 часов назад
  • Где начало СХЕМЫ? Понимаем, читаем, изучаем схемы. Понятное объяснение! 7 месяцев назад
    Где начало СХЕМЫ? Понимаем, читаем, изучаем схемы. Понятное объяснение!
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • Небольшая инновация с большим эффектом — смещение цилиндра 1 год назад
    Небольшая инновация с большим эффектом — смещение цилиндра
    Опубликовано: 1 год назад
  • The Rarest Motorcycle Engines - Pros and Cons 1 год назад
    The Rarest Motorcycle Engines - Pros and Cons
    Опубликовано: 1 год назад
  • Porsche's 6-Stroke Engine Is Genius! 9 месяцев назад
    Porsche's 6-Stroke Engine Is Genius!
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Сердце дизельного двигателя - ТНВД | Как он работает | Разнос дизеля 4 недели назад
    Сердце дизельного двигателя - ТНВД | Как он работает | Разнос дизеля
    Опубликовано: 4 недели назад
  • CROSSPLANE inline 4 EXPLAINED in detail - How the YAMAHA R1 i4 differs from all other INLINE FOURS 4 года назад
    CROSSPLANE inline 4 EXPLAINED in detail - How the YAMAHA R1 i4 differs from all other INLINE FOURS
    Опубликовано: 4 года назад
  • Этот двигатель лучше во всех отношениях? 2 года назад
    Этот двигатель лучше во всех отношениях?
    Опубликовано: 2 года назад
  • How to Balance Two Stroke Cranks for Motorized Bicycles 3 месяца назад
    How to Balance Two Stroke Cranks for Motorized Bicycles
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • ПАНИКА В КИЕВЕ ❗ МИНИСТРЫ БЕГУТ В ЛОНДОН ❗ 5 часов назад
    ПАНИКА В КИЕВЕ ❗ МИНИСТРЫ БЕГУТ В ЛОНДОН ❗
    Опубликовано: 5 часов назад
  • Внутри истребителя Me-262 1 год назад
    Внутри истребителя Me-262
    Опубликовано: 1 год назад
  • Крутящий Момент vs Мощность - самое Наглядное объяснение на LEGO! Момент vs Лошадиные силы 2 месяца назад
    Крутящий Момент vs Мощность - самое Наглядное объяснение на LEGO! Момент vs Лошадиные силы
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Какая конструкция клапанного механизма двигателя лучше? OHV, SOHC, DOHC или Flathead | Плюсы и ми... 2 года назад
    Какая конструкция клапанного механизма двигателя лучше? OHV, SOHC, DOHC или Flathead | Плюсы и ми...
    Опубликовано: 2 года назад
  • Электрический двигатель V8 — мощность без бензина 13 дней назад
    Электрический двигатель V8 — мощность без бензина
    Опубликовано: 13 дней назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5