У нас вы можете посмотреть бесплатно Tutorial: RayCast3D Projectiles in Godot 4 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
In this Godot 4 tutorial we are building RayCast3D based projectiles, as well as tackling some common use cases such as: Firing them in response to input events. Cleaning them up with the Timer node. Attaching to objects, so they can get embeded in things like enemies and moving platforms. 🤖 This tutorial is using Godot 4.2.2 stable. 🎁 Scripts available on Github here: https://gist.github.com/bramreth/91c8... 📰 Check out my Godot 4 course here! https://bramwell.itch.io/godot-4-begi... 📺 Also my GamedevTV course here! https://www.gamedev.tv/courses/godot-... ✨ Socials ✨ 🔗 Linktree: http://linktr.ee/bramwellgames 🐦 Twitter: / bramreth 💬 Discord: / discord 🥰 Patreon: / bramwell 🎮Games: https://bramwell.itch.io/ Chapters: 00:00 Introduction 02:50 The Projectile Scene 07:25 RayCast3D Nodes 09:38 The Projectile Script 15:24 Connecting Signals 16:29 Testing the Projectile 18:04 Projectile Launchers 18:55 The Projectile Launcher Scene 20:52 The Projecile Launcher Script 25:22 Testing the Launcher 25:51 Moving Targets 26:40 RemoteTransform3D Nodes 28:06 Using RemoteTransforms 31:02 Deleting Targets 33:05 Wrap-Up #Godot4 #GodotEngine #Gamedev