У нас вы можете посмотреть бесплатно Doing Surface Imperfections Right | Vray, Cycles, Arnold.. или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
In this tutorial we will be seeing how to improve the common "Roughness variation" workflow commonly used to add surface imperfection by taking inspiration from real phenomenons. 📝Some papers discussing concepts mentionned in the video: Dirty Glass: Rendering Contamination on Transparent Surfaces: https://cseweb.ucsd.edu/~ravir/dirtyg... Measurement, Modeling, and Synthesis of Time-Varying Appearance of Natural Phenomena : https://www.gujinwei.org/pdfs/thesis.pdf Observation-driven generation of texture maps depicting dust accumulation over time: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles... This tutorial is presented on 3ds-max and Vray, but can be applied to any software / renderer out there. Let me know if you have any thoughts or question in the comments! 🚩Chapters: 00:00 - Introduction 00:19 - Identifying the issue with the common workflow 03:16 - What is Material Layering? 05:28 - Comparison 09:44 - Convert RGH Variation to MTL Layering 14:37 - When to use which? 15:16 - Disclaimer 16:50 - Substance Conversion 18:02 - Render cost 20:27 - Conclusion 🎵 This episode's music is Rubberband Man by The Spinners