• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Solving 3 Problems With 1 Turbo - Fixing Turbo Smoke, Lag and Threshold with a Ball Bearing Turbo скачать в хорошем качестве

Solving 3 Problems With 1 Turbo - Fixing Turbo Smoke, Lag and Threshold with a Ball Bearing Turbo 3 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Solving 3 Problems With 1 Turbo - Fixing Turbo Smoke, Lag and Threshold with a Ball Bearing Turbo
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Solving 3 Problems With 1 Turbo - Fixing Turbo Smoke, Lag and Threshold with a Ball Bearing Turbo в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Solving 3 Problems With 1 Turbo - Fixing Turbo Smoke, Lag and Threshold with a Ball Bearing Turbo или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Solving 3 Problems With 1 Turbo - Fixing Turbo Smoke, Lag and Threshold with a Ball Bearing Turbo в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Solving 3 Problems With 1 Turbo - Fixing Turbo Smoke, Lag and Threshold with a Ball Bearing Turbo

Turbo dictionary:    • All in One: A/R, Compressor Maps, Turbo La...   The Turbo from the video: https://www.maxpeedingrods.com/produc... Support the channel by shopping through this link: https://amzn.to/4fatbMb Patreon:   / d4a   Become a member:    / @d4a   I'm back in the garage! I'm not staying long but I decided to try and improve #projectunderdog while I'm there. The car that basically built this channel. My 1987 Toyota MR2 mk1. It will soon be 12 years that I own this car and during those 12 years I have done pretty much everything you can do to a car. I built three different engines for, two transmissions and I did a full overhaul of the suspension, the brakes, installed and wired a standalone ecu from scratch, installed water-methanol injection and so on and so forth. In it's current from the mr2 has a 4afe toyota engine from a toyota carina. This underdog economy engine has been built and boosted to around 300 horsepower. And while the car is extremely fun and a very special driving experience it still has 3 issues that I want to address and in this video I will try to solve all three of those problems with a single turbo. My 3 problems are: Turbo smoke, a high boost threshold and boost lag. To be honest the lag isn't all that noticeable but it's cooler to solve three problems with 1 thing than two problems. The turbo smoking is definitely the biggest problem as it's embarrassing and smells horrible. It occurs because my turbo is mounted very low in relation to the engine which means that the oil return (drain line) isn't vertical enough making oil draining back into the crankcase more difficult. The second issue is that my engine is in its original form an economy naturally aspirated engine and as such it only has a single pcv outlet on top of the valve cover. When you add boost, pressure in the combustion chamber dramatically increases and this inevitably raises the pressure in the crankcase too. Higher crankcase pressure means that it's harder for the oil to go back into the crankcase. All this means that the pressure balance around the piston-ring like turbo seals is upset. My turbo most often smokes when going downhill. As I go downhill, RPMs of course increase, and the higher the RPM, the faster the crankshaft. And thus the oil pump uh is also spinning. And the faster they spin, the higher the oil pressure and oil flow through the engine and the turbocharger. But when I release the throttle, the amount of exhaust gas going through the turbo rapidly decreases while RPM still remains high. That means that we have high pressure on the oil side of the seal and reduced pressure on the exhaust side of the seal. If the pressure difference is high enough, oil will leak past the seal and into the exhaust stream where it gets atmoized and burned by the hot exhaust gas creating a horrible smelling smoke. Turbo smoke can be resolved with a scavenging pump or an improvement of the crankcase ventilation. It can also be resolved with a dry sump system. However I will try to resolve it with a ball bearing turbo as a ball bearing turbo is designed to work with an oil restrictor. This means less oil coming in which should also mean less oil coming out and less oil means the oil shouldn't accumulate and build up and so the turbo shouldn't smoke. My other two problems come from the fact that I have a small 1.6 L engine with a relatively large turbo. And as such, I have a high boost threshold and the presence of boost lag. Boost threshold is the rpm at which your turbo starts to produce significant boost. For the sake of the example I will say that significant boost is 7.5 psi or 0.5 bar. Your boost lag is the time delay in boost generation that occurs after you get back on full throttle from a close throttle, while you're above the boost threshold. Boost threshold is measured in rpm and boost lag is measured in time. In this video I also do logs with a journal bearing turbo and a ball bearing turbo and compare them in detail so that you can see in practice how this data looks on a real car and engine and how a ball bearing turbo impacts boost lag and boost threshold. A special thank you to my patrons: Daniel Zwoa Meda Beda valqk Toma Marini Cole Philips Allan Mackay RePeteAndMe Sam Lutfi Cakeskull #d4a #projectunderdog #boostschool

Comments
  • Installing This Has No Drawbacks, Except for Your Wallet - Dry Sumps Are Awesome, Here's Why... 5 месяцев назад
    Installing This Has No Drawbacks, Except for Your Wallet - Dry Sumps Are Awesome, Here's Why...
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Does a Rear Mount Turbo have a Lot of Lag? Remote Mount Turbo Benefits and Drawbacks Explained 1 год назад
    Does a Rear Mount Turbo have a Lot of Lag? Remote Mount Turbo Benefits and Drawbacks Explained
    Опубликовано: 1 год назад
  • Это самая прочная трансмиссия из когда-либо созданных — планетарная механическая коробка передач ... 7 дней назад
    Это самая прочная трансмиссия из когда-либо созданных — планетарная механическая коробка передач ...
    Опубликовано: 7 дней назад
  • Alfa Romeo BUSSO V6 — что делает его таким великим? — КУЛЬТОВЫЕ ДВИГАТЕЛИ #15 4 года назад
    Alfa Romeo BUSSO V6 — что делает его таким великим? — КУЛЬТОВЫЕ ДВИГАТЕЛИ #15
    Опубликовано: 4 года назад
  • Запустим шаговый искатель? 1 день назад
    Запустим шаговый искатель?
    Опубликовано: 1 день назад
  • I Inject Water Into My Engine and Make More Power 1 год назад
    I Inject Water Into My Engine and Make More Power
    Опубликовано: 1 год назад
  • Электрические турбодвигатели уже здесь — хорошо ли это? 1 месяц назад
    Электрические турбодвигатели уже здесь — хорошо ли это?
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • TOP 20 MONSTERS || Lillehammer HillClimb 2025 1 день назад
    TOP 20 MONSTERS || Lillehammer HillClimb 2025
    Опубликовано: 1 день назад
  • why the LFA sounds like nothing else 2 месяца назад
    why the LFA sounds like nothing else
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Великолепный двигатель V4 от Ducati — затмит суперкары! 1 месяц назад
    Великолепный двигатель V4 от Ducati — затмит суперкары!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Трубчатые коллекторы одинаковой длины и коллекторы с логарифмическим сечением (коллекторы) — ОБЪЯ... 4 года назад
    Трубчатые коллекторы одинаковой длины и коллекторы с логарифмическим сечением (коллекторы) — ОБЪЯ...
    Опубликовано: 4 года назад
  • World's First Turbo 5 Rotor SCREAMS on the Dyno | V10 F1 SOUND 2 месяца назад
    World's First Turbo 5 Rotor SCREAMS on the Dyno | V10 F1 SOUND
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • All in One: A/R, Compressor Maps, Turbo Lag, Surge, Twin Scroll, VGT, Wastegate +more 1 год назад
    All in One: A/R, Compressor Maps, Turbo Lag, Surge, Twin Scroll, VGT, Wastegate +more
    Опубликовано: 1 год назад
  • 200 боевых вылетов: как выжил самый избитый самолёт войны | B-26 Мародёр 1 день назад
    200 боевых вылетов: как выжил самый избитый самолёт войны | B-26 Мародёр
    Опубликовано: 1 день назад
  • Изготовление и тестирование шатунов из углеродного волокна 3 года назад
    Изготовление и тестирование шатунов из углеродного волокна
    Опубликовано: 3 года назад
  • New arrival in the garage! Italian V8, twin-turbo, 7200rpm, 190mph, 4-door.. 4 часа назад
    New arrival in the garage! Italian V8, twin-turbo, 7200rpm, 190mph, 4-door..
    Опубликовано: 4 часа назад
  • Утечка масла из турбокомпрессора? | Причины утечки турбины | Узнайте о протечке через уплотнение ... 5 лет назад
    Утечка масла из турбокомпрессора? | Причины утечки турбины | Узнайте о протечке через уплотнение ...
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Ferrari Just Patented Pill-shaped Pistons and Siamese Connecting Rods 8 месяцев назад
    Ferrari Just Patented Pill-shaped Pistons and Siamese Connecting Rods
    Опубликовано: 8 месяцев назад
  • Your TURBO is TOO BIG (and why you should swap it) 1 год назад
    Your TURBO is TOO BIG (and why you should swap it)
    Опубликовано: 1 год назад
  • Это первый в мире вариатор с редуктором, и он вас поразит — трансмиссия с нулевым передаточным чи... 1 год назад
    Это первый в мире вариатор с редуктором, и он вас поразит — трансмиссия с нулевым передаточным чи...
    Опубликовано: 1 год назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5