• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Classic Ford Rear Axle Fast ID Guide скачать в хорошем качестве

Classic Ford Rear Axle Fast ID Guide 11 месяцев назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Classic Ford Rear Axle Fast ID Guide
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Classic Ford Rear Axle Fast ID Guide в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Classic Ford Rear Axle Fast ID Guide или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Classic Ford Rear Axle Fast ID Guide в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Classic Ford Rear Axle Fast ID Guide

Nomclature Ford referred to the rear axle, generally, as removable carrier or integral carrier. We enthusiast have added the ring gear size to further winnow down the types.  Shorthand for the rest of us is: 9 inch, 8 inch (removable carrier) 7.5 inch (integral) Ford did this with axle tags. If you are lucky enough to have a Ford axle that has not been messed with there will be an axle tag attached to one of the studs on the axle housing. Fordification.com has a brilliant break down on this. The tags typically break down as follows: https://www.fordification.com/tech/re... By the way, there are 17 pages of tag break down on the Fordification site. Ford also had a 9.75 rear axle that was used on later full sized Fords. Did you know that Ford actually had a 7 3/4 (2.80 Falcon, Mustang and even 1967 Cougar) and an 8 3/4 inch ring gear that were considered part of the integral carrier 8-inch line through the mid sixties? First and last • 9 inch was first introduced in 1957 in the Fairlane. • The 7.5 was introduced in 1960 model year in the new Falcon • The 8 inch in 1962 in the redesigned Fairlane. Strongest to weakest Obviously the 9-inch axle is the strongest of the bunch. It is used in almost every level of Motorsports across the United States and the world. The 8-inch is the next strongest axle with the ability to handle anywhere from 350 to 400 horsepower depending on how you drive. At the 400 horsepower mark, drag slicks are not your friend. Aside from never being available with a five lug pattern the 7.5-inch ring gear integral carrier axle is the weakest of the bunch and will not withstand much horsepower at all. In fact if you are doing a hot 6 cylinder I would recommend upgrading to a Ford 8-inch rear axle. Remember that sticky tires are the easiest way to find the weak link in your driveline. Things to know: Best way to tell if it is a 9 inch is the access to the bottom bolt on the carrier. If you can use a ratchet, it is not a 9 inch. The reason this is a good test is that the axle housing changed from smooth cover to dimpled cover sometime in 1965. Also, the 1957 to 1966 used a case oil fill, in 1967 Ford went to a carrier fill. Ford did the same thing to the 8 inch sometime in 1966 foing from a case fill to a carrier fill. The reason this is important is when buying a carrier. You can use a later carrier fill integral case with an early housing, but you can’t use an early carrier with a later carrier fill case. Not going to get into The different carriers for 9-inch. That is it’s own video. Fordification https://www.fordification.com/tech/re... #Mustang #Cougar #Falcon #Fairlane #Torino #Comet #Montego #Maverick Episode 271 Manic Mechanic [email protected] Insta: @autorestomod www.patreon.com/gasolinemedia Sponsors: www.autokrafters.com [email protected] Insta: @autorestomod www.patreon.com/gasolinemedia

Comments
  • Ford 9 в стадии восстановления задней части 2 года назад
    Ford 9 в стадии восстановления задней части
    Опубликовано: 2 года назад
  • Крутой 427-строкерный Ford Torino Restomod Muscle Car | Подушки безопасности, кастомное шасси и к... 3 года назад
    Крутой 427-строкерный Ford Torino Restomod Muscle Car | Подушки безопасности, кастомное шасси и к...
    Опубликовано: 3 года назад
  • How to shorten a 9 inch Ford rearend 5 лет назад
    How to shorten a 9 inch Ford rearend
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Ford Differential Carnage - Driveline Noise Located 4 года назад
    Ford Differential Carnage - Driveline Noise Located
    Опубликовано: 4 года назад
  • Почему Ford 9 дюймов так хорош | Узкая железная ось Ford 9 дюймов 1 год назад
    Почему Ford 9 дюймов так хорош | Узкая железная ось Ford 9 дюймов
    Опубликовано: 1 год назад
  • Установка дифференциала с блокировкой тяги Ford 8 2 года назад
    Установка дифференциала с блокировкой тяги Ford 8" — послепродажное обслуживание
    Опубликовано: 2 года назад
  • Ford 302 Small Block Becomes A 400+ HP Street Fighter - Horsepower S14, E1 4 года назад
    Ford 302 Small Block Becomes A 400+ HP Street Fighter - Horsepower S14, E1
    Опубликовано: 4 года назад
  • Ford 8 8 rear end vs 8 and 9 inch rear axles Which is best for Your Classic Ford 6 лет назад
    Ford 8 8 rear end vs 8 and 9 inch rear axles Which is best for Your Classic Ford
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Which Traction Device is Right for You? 5 лет назад
    Which Traction Device is Right for You?
    Опубликовано: 5 лет назад
  • The Best Ford 9 Inch Teardown Part 1 5 месяцев назад
    The Best Ford 9 Inch Teardown Part 1
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Why Your Classic Ford Feels Loose 3 месяца назад
    Why Your Classic Ford Feels Loose
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Почему 9-дюймовый Ford — это здорово, и почему вы можете не захотеть использовать его в своей маш... 2 года назад
    Почему 9-дюймовый Ford — это здорово, и почему вы можете не захотеть использовать его в своей маш...
    Опубликовано: 2 года назад
  • СЕКРЕТНОЕ ОРУЖИЕ GM, созданное FORD: ПРАВДА за 9-дюймовой задней частью! 1 месяц назад
    СЕКРЕТНОЕ ОРУЖИЕ GM, созданное FORD: ПРАВДА за 9-дюймовой задней частью!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • В ЧЁМ РАЗНИЦА? ВЫБОР ПРАВИЛЬНОГО 9-ДЮЙМОВОГО ДИФФЕРЕНЦИАЛА | ОБЪЯСНЕНИЕ 1 год назад
    В ЧЁМ РАЗНИЦА? ВЫБОР ПРАВИЛЬНОГО 9-ДЮЙМОВОГО ДИФФЕРЕНЦИАЛА | ОБЪЯСНЕНИЕ
    Опубликовано: 1 год назад
  • Rebuilding  Ford rear end 2 года назад
    Rebuilding Ford rear end
    Опубликовано: 2 года назад
  • Replace Rear Drum Brakes and Axle Seals 5 лет назад
    Replace Rear Drum Brakes and Axle Seals
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Как заменить подшипник задней оси Ford 8 и 9 дюймов. 3 года назад
    Как заменить подшипник задней оси Ford 8 и 9 дюймов.
    Опубликовано: 3 года назад
  • Как собрать третий элемент Ford размером 9 дюймов 3 года назад
    Как собрать третий элемент Ford размером 9 дюймов
    Опубликовано: 3 года назад
  • Rebuilding Rears- Part 4- Main Housing Assembly 12 лет назад
    Rebuilding Rears- Part 4- Main Housing Assembly
    Опубликовано: 12 лет назад
  • Swapping a Ford Explorer 8.8 Rear End into my 1968 Mustang 1 год назад
    Swapping a Ford Explorer 8.8 Rear End into my 1968 Mustang
    Опубликовано: 1 год назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5